torsdag 19 januari 2012

Princess Besök......

Det är precis det vi fick och fortfarande har, som just nu är, en liten sovande Princessa!!

Jag blev hämtad idag från jobbet och när vi kom hem, så ur sin termo overall klev det en
                                                   Rosa klädd Prinsessa.
Sååå söt i sin fina klänning.

(det kommer massor med bilder i detta inlägg ha ha ha)
Nu hade hon råkat fastna med den klänningen i något, precis när Jakob hämtade henne, så vi började med att laga lite på fållen.
Är man nu Prinsessa, så ska man väl ha en krona eller hur?
Dags att tillverka en sådan
och så var då kronan på plats!

Nu satte vi igång med andra roliga grejer.
Vi skulle bli djur, i alla fall i ansiktet hi hi hi
Låter jätte löjligt kanske, men jag har alltid tyckt det sett så fräckt ut med dessa ansiktsmålningar som barn får när det är olika evenemang osv. Aldrig att jag sett någon vuxen komma med det.
Så jag har köpt ansiktsfärger!
Stunden var kommen och vi satt och bestämde vilken sorts djur vi skulle vara?
Det var jätte spännande att få ett djur tilldelat.
Jakob blev först att få sitt ansikte målat.

Jakob, blev en hund med den röda tungan hängandes utanför!
Näst på tur stod jag

Jag blev en Tiger!
Så satte vi igång med Prinsessan, som valt att bli en rosa Fågel?

Tiger Fågel Hund

Nu trodde ju jag, att jag var färdigmålad, men se det var jag ju inte ha ha ha
Djupt koncentrerad, får jag lite

prickar också
Nu då?
Nej, det behövs nog lite mer på den här Tigern.

så här blev slutresultatet
Vad tycks?

Medans Tigern plockade ihop färgerna, så lagade Hunden o Fågeln middagen

Det var mycket djurläten runt bordet i kväll när vi åt middagen.
Nogger, han brydde sig inte utan sov lugnt vidare på soffan.
Nu är djuren bort tvättade och Prinsessan har lagt sin klänning o krona bredvid sängen och sover såå gott.
Vilket vi också ska göra nu, för det lär väl knappast bli någon sovmorgon i morgon bitti ha ha ha

Kram
Yvonné


2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad roligt ni ser ut att haft det med prinsessan.

    SvaraRadera
  2. Ja nu skulle man varit i den lilla sessans kläder :-) Tänk att få ha så roligt, jag har heller aldrig provat det här med ansiktsmålning.

    SvaraRadera