onsdag 25 januari 2012

En UTMANING!!!

Tackar och niger för denna roliga UTMANING Katarina http://kattasfikarum.blogspot.com/

Nu får jag ta och gnugga knölarna för att komma ihåg vad jag gjorde för 10 år sedan?



  1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då jobbade jag på nätterna och körde runt i en jourbil, på heltid.
Vi fick våran lilla kattunge Lady Tiramiso.
Reste till Goa i mars och firade Jakobs födelsedag , var till Tunisien och spelade golf, reste runt i Thailand i november och firade min födelsedag, där vi även lärde känna EB o S, som vi idag umgås o reser tillsammans med i våra husbilar.




2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Jag fick nytt jobb, fast anställning på 70% , är numera dagarbetare och mår mycket bättre.
Skottade massor med snö!
Ett litet barnbarn föddes.
Åkte runt med husbilen 5v i underbara Italien + några kortare turer i Sverige.
Gick på buggkurs, igen!




3. FEM SNACKS DU GILLAR

Marabou mjölkchoklad
Mörk choklad
Ost älskare!
Naturgodis som är hot
Salt lakrits

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Oj, jag som nästan aldrig sjunger, utan bara nynnar. Hela texten ja? det är väl några barnvisor i bästa fall som Bä Bä vita lamm, Mors lilla Olle. Hela texten på Helan går, kan jag!

 
5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:

Jobba mindre.
Åka iväg som biståndsarbetare.
Resa mer och vara borta längre perioder.
Leja folk som renoverar huset.
Ta hand om mig själv med spa och massage osv.


6. FEM DÅLIGA VANOR

Startar små projekt samtidigt, helst ska det vara klart, igår.
Svårt att lägga mig i tid!
Ska "bara" göra det o det innan, när tex fikat redan är upphällt och så står det o blir kallt!
Avskyr att stryka och högen bara växer o växer!
Är en "bilskolelärare" när jag är passagerare i bilen: titta där och blinka nu osv!!!


7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

Spela golf.
Påta i trädgården.
Resa.
Laga mat och baka.
Pyssla i största allmänhet med bla.foto film.


8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA

Tanga bikini.
Lågt skurna jeans/byxor.
Päls.
Nylon material.
Platåskor.


9. FEM FAVORITLEKSAKER
Symaskinen.
Datorn.
Kameran.
Bilen.
Sir Nogger, katten.

10. FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:



2 kommentarer:

  1. TACK för utmaningen ska bli kul men får nog tänka till lite innan jag kommer ihåg vad jag gjorde för 10 år sedan;)

    Snö gillas inte men nu när den ligger här är det bara acceptera den.....

    ha dé gott

    SvaraRadera
  2. Tackar fòr utmaningen. Sitter och klurar pà den just nu...:))
    Ska bli intressant att se vad som koms ihàg...
    Soliga kramar fràn Sicilien!

    SvaraRadera