måndag 30 januari 2012

Vad Bjöd / Bjöds Ni På...

när ni lagade eran första middag till eran partner?
Minns ni vad det var? Skulle vara roligt att få veta hi hi hi

Jag kommer ihåg, som om det vore igår, vad jag blev bjuden på. Med ett telefonsamtal till mitt jobb blev jag hembjuden till Jakob på middag. Brukar inte fråga: vad blir det för mat? Men av någon anledning, så kom den frågan och till svar fick jag stekt potatis och ägg!!!!!! 
Mycket fundersam var jag när det var dags att sätta sig till bords, stekt potatis o ägg lät ju inte som någon höjdare precis och inte särskilt imponerande matlagningskonst eller hur?
Men jag blev överraskad Jätte Gott, det var Rösti.
Vilket vi brukar laga lite då och då.

Vad jag däremot lagade till Jakob, kommer ingen av oss ihåg!!!

Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Jag lyckades få till ett riktigt bottennapp. Jag gjorde mig till och bjöd på räkor i sötsur sås. Något som jag själv verkligen älskar. Jan såg lite konstig ut och sa. Jag tycker inte om sötsura smaker i mat. Men vi har i alla fall varit gifta i snart sju år. Och han äter med förtjusning min mat.
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så det kan bli Anna. Man säger väl att "vägen till hjärtat går genom magen" Men som du själv skrev, ni har varit gifta i snart 7 år.
      Kram Yvonné

      Radera