Ena dagen cyklar Jakob till golfbanan och spelar en runda.
Dagen efter har det kommit snö och det blev en skön promenad, gäller att passa på medans solen är uppe.
Nu har min hosta gått över och efter att bokat om tandläkartiden tre gånger, kunde jag äntligen gå dit. Hade bitit av en liten bit på en hörntand som jag ville få åtgärdat, som tur var hade jag inte fått ont. Men man vet ju inte vad det kan leda till om det inte lagas, nu är det fixat.
Vi kunde äntligen åka hem till min mor, vi har inte träffats sedan i början av november på grund av min förkylning.
Hon hade så fint pyntat med den lilla granen.
Naturligtvis åkte vi till Asplunds restaurang i Solna för lunch som var fint julpyntat med kulor och blommor.
Vi hade tur att få äta stekt strömming med mos, så gott.
Sedan blev det en tur till Solna Centrum för lite shopping medans Jakob satte sig och väntade på Tomten
eller försöker han sig på att vara Tomten med sin mössa som ett svart skägg?
Hämtning från förskolan och biblioteksbesök, den här gången gick det betydligt bättre att läsa sagorna.
Att spela schack/fia ingår också
samt att titta i böckerna som handlar om djur, nu är det valar/späckhuggare. Hon är otroligt duktig med namnen på dom dessa valar/hajar, för att inte tala om alla konstiga långa namn på dinosaurier, som hon kan.
På vägen hem hade det blivit mörkt och vi gick förbi hus som har pyntat ordentligt med belysning osv.
Har fått vara med på hennes avslutning på dansen, jätteroligt att få se vad hon har gjort i en termin, gullungen.
Idag är det 2:a Advent och bordet är dukat, vi ska ha några vänner på middag i kväll.
önskar en fin 2:a Advent.
Kram Yvonné