fredag 27 mars 2020

Nynäshamn ...

Vi har haft fint väder och medans husbilen befann sig på CaravanHallen för lite småfix, fortsatte vi ut till Lövhagen i Nynäshamn. Där finns ett cafe och vandrarhem, om det var öppet, vet jag inte eftersom vi hade fika med oss.
Fina promenadstigar att gå runt på.
 Några hade haft tipspromenad.
Vi valde stigen ut till Knappelskär, där kommer man direkt ut till havet.


 En laburint, som vi inte sprang runt i.
 Här finns två stycken slingor, 5 och 10km om man känner för att testa 
Swim Run.
Nej hu så hemskt, absolut inget för oss. Säkert roligt för de som utövar detta. Det går ut på att springa och simma mellan öar och vikar, utan att stanna. Därför har de på sig både skor och våtdräkt hela tiden. Strångt tycker jag.


 Ute på Knappelskär hittade vi lite lä på den gamla platsen för kanonen, där vart det fikapaus.
Gick en annan väg tillbaka till parkeringen.
 Vi gick lite fel och hamnade just på ett SwimRun spår. Upp över stock och sten.

En riktig skön heldag hade vi i skog och mark.
Att sitta ute nu är väl härligt då Vårsolen börjar värma gott.

 Än dröjer det tills Magnolian slår ut.
 Knopparna är på gång nu i både Körsbärsträdet och Syrenen.
 Köpte knoppiga Tulpaner som slog ut till dessa vackra. Det finns så många olika sorter, dessa var en sort som jag inte sett tidigare.
Trevlig helg och var rädda om er och varandra
Kram
Yvonné

10 kommentarer:

  1. Vi har sovit en natt eller två för flera år sedan på Lövhagen. Strandpromenaden är trevlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer att man kan övernatta där.

      Radera
  2. Åh vad det låter skönt med vårpromenad. Själv har jag så ont i mitt knä och i benen så jag vågar mig inte ut på långpromenad ännu....men jag hoppas det ska bli bättre. Vi går en underbar tid tillmötes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har i alla fall en vacker fin tomt att vistas på men förstår att du längtar ut på promenad.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Vilken härlig vårpromenad. Vi har verkligen försökt komma ut och röra på oss varje dag sen vi kom hem.
    Friheten att kunna göra detta trots corona är helt ovärderlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst bör man röra sig nu när det annars lätt blir stillasittande

      Radera
  4. Men vilken mysig dag ni hade där:-) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt mysigt med skog och hav
      Kramiz

      Radera
  5. Vad trevligt med en tur till Nynäshamn. Roligt att vidga vyerna lite. Och visst är det kanske än viktigare i dessa tider att se det positiva man kan. Jag gläds åt att se dina vackra blommor och växter. Vi är ute och rör oss rejält varje dag. Ofta blir det runt mellan 7 och 10 km/dag och i områden det inte är så mycket folk.Viktigt att samla energi och stärka kropp och knopp.
    Vi har ingen bil och kommunalt vill jag inte åka. Men här har vi en del båttransporter som fungerar bra som komplement. Snart ska dock cyklarna komma fram (Vanliga trampvarianter)
    Önskar dig en bra vecka.

    SvaraRadera