Innan vi åkte till Elmia hade Jakob varit i kontakt med tyska Carthago för att få hjälp med våran Varnings- rödblinkande- panel och fick då reda på att deras tekniska chef Jochem Reis, skulle komma till Elmia och vi kunde få träffa honom där.
Trots att han var en mycket upptagen man, tog han sig tid till att ta emot oss, utan tidsbokning. Han antecknade alla detaljerna och sa: att det elektriska experten Herr Meyer skulle ringa upp, veckan därpå.
Trot eller ej, han ringde redan på tisdagen och vägledde Jakob per telefon, hur han skulle programera om panelen. Lätt som en plätt, när man har rätt hjälp att tillgå och pratar tyska! Det hela var klart på ett par minuter med lite knappande hit och dit.
Nu blinkar det ingen röd lampa, utan allt är, som det skulle varit redan från leveransen, grön lampa.
Kanske Jakob ska bli "teknisk konsult" till Carthago återförsäljaren ha ha ha.
Super bra service från teknisk support i Tyskland, Danke Danke Schön.
Kram Yvonné
Tänk vad glad man blir när man får hjälp sådär. Då är lyckan fullkomlig:-) Sv. Vad säger du? Är ni på väg mot Piteå? Jo absolut campingen är öppen året om. Om ni kommer hit måste ni höra av er. Vore kul att ses. Kram
SvaraRaderaHej på er
SvaraRaderaDetta är ju en knallsensation att få sådan hjälp.
När jag skrev till Bürstner i Kehl för att få hjälp när jag lessnade på Mantorp fick jag svaret, vänd dig till Mantorp. Blää. Till slut ordnade sig
allt ändå. men....
Vi är snart på rull igen.
Kram Jürg o Stina
Bra service låter härligt, men det gäller förstås att behärska tyskan, när man får guidningen via telefon. Ha dé!
SvaraRaderaSå skönt att det löste sej! Kram
SvaraRaderaHur fick du kontakt med tyska carthago? Har du något nummer man kan ringa? Vi behöver hjälp med en annan sak.
SvaraRaderaHusbilsälskaren
Husbilsälskaren: jag ska ta reda på nummret, tror inte att vi har de med oss nu. I annat fall så blir de när vi kommit hem. Kan vi nå dig?
RaderaYvonné