måndag 17 september 2012

SemesterPlanering?!?

Nja det har det inte varit mycket till, om man så säger. Dels berodde det på att jag har/ska byta jobb nu här i sept/oktober. Då blir ens planer lite hipp som happ. Dessutom blev jag rejält förkyld och ganska däckad med feber. Efter besök hos Doktorn och med "dunder honung" från apoteket, så har jag kommit igång igen.
Har man Annexet med sig, så smittar man inte heller någon annan, vilket doktorn också tyckte var en bra ide.
Så vad blev det då: Norr Söder Öst eller Väst?
Hur kunde vi hamna i Öst med Annexet eller???



Kom nu "bärare", dags att bära iväg med din krassliga fru ha ha ha
Jag tycker vi fortsätter Norr över nu
med en glass i min hand och sandaler i plast, Foppa tofflor eller?


Höga Kusten bron
den var imponerande och vilken fantastisk utsikt i detta underbara väder.

Vi har träffat
min Bloggväninna, Dessan,Vardags-Glitter och hennes man Kjell 
Dom har bjudit hem oss till sig i kväll på PitePalt??
Vad det nu är ha ha ha men det låter riktigt gott. Det är Kjelle som ska laga det, han hoppades att det går bra, för det kan inte göras på färsk potatis. Vi vet i alla fall att Dessan har lagat lingonsylten nu på morgonen, så i annat fall blir det enbart lingonsylt till middag och det är absolut inte det sämsta med hemlagade lingon, så det så.
Tur i oturen kan man säga,  är även Dessan förkyld, så vi växlar väl lite av våra bassilusker i kväll hihihi

Nej nu orkar jag inte skriva så mycket mer och dessutom är modemet långsamt här uppe i norr. Och värre lär det bli med modemet sa killarna på Expert i Örnsköldsvik, när dom hjälpe mig med datorn ha ha ha. 

Kram Kram
från oss uppe i norr
JoY




5 kommentarer:

  1. Nämen så långt ni har hunnit...Kallt? Ha det bra och krya på dig.Fotografiska någon dag/ kväll när du är tillbaka i stan?
    Hälsa Jacob.Ps.Se upp för älgar och renarDs
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det trevligt med semesterplaner. Tyckte dock att det var superkul att ni valde att komma upp hos oss i norr. Hoppas ni gillar palten...jag har lite efterrätt också. Annars får ni en limpmacka eller nåt också..ha ha. Vi tänkte att det kanske vore kul för er att prova våran Pitepalt innan ni drar vidare. Fina bilder har du tagit också efter er resas gång. Nog är det bäst med kamera bilder och inte mobil bilder. Jag har blivit så lat med fotografering med kamera nu för tiden...men ikväll är den laddad och klar:) :)Min förkylning är nog ganska hyfsad nu, men jag låter sämre när man är astmatiker:) Ser fram emot ikväll. Ska bli kul. Kram till er båda

    SvaraRadera
  3. Va trevligt att träffa bloggkompisar!!!

    Ha en trevlig eftermiddag/kväll!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Trevligt med bloggbesök. Jag blir snudd på avis, för Pitepalt är gott. Bara att det är så lätt att hamna i koma efteråt.
    Ledsen att jag inte svarat tidigare på din fråga om thermomaterialet till fönstren. Vi har köpt det på Bossings i Hackefors utanför Linköping. De har en webbutik: http://www.bldshop.se/thermomatte-do-it-yourself-universal-p-37285.html
    Ha en fortsatt härlig tur norröver. Vi gillar verkligen Norrland! Ha dé gott!

    SvaraRadera
  5. Kul att träffa nya vänner, även om man tycker att man känner varandra via bloggen. Pitepalt var det massor av år sen jag åt, men jag minns att det var riktigt gott. Hoppas ni blev mätta! (det blir man inte bara på sylt..... fniss) Kram

    SvaraRadera