onsdag 12 september 2012

Filmen: Rear Window...

eller som den heter på svenska: Fönstret åt gården.
Har ni sett den?
En av Alfred Hitchcocks bästa filmer, där ser man, det visste jag inte!
Handlar om en man (James Stewart) som hamnade i rullstol och tillbringar sina dagar, tittandes ut genom fönstret, på vad sina grannar gör!!
Han är kär i en socitets flicka, som spelas av Grace Kelly.

Jag hittade den här väldigt nerkortade versionen av filmen på Youtube och tyckte klippet var roligt gjort. .
http://www.youtube.com/watch?v=4vHRw9XiFMI

Men för den skull ska man inte låta bli att se orginalet, som kanske gör att man får en funderare?

Kram
Yvonné

1 kommentar:

  1. Tack för tipset. Sv. Jag svarade på min blogg ang vattenstämplar. Du kan titta där. Verkar lite invecklat först...men det går...jag lovar. Lycka till. Hör av dej om du funderar mera. Kram

    SvaraRadera