onsdag 12 september 2012

Trädgården Idag....

Här följer mängder med bilder hur Trädgården ser ut just idag....

Börjar att ta några bilder på våran stiliga
Sir Nogger
Han ser ut att tänka: Nej kom inte med din kamera nu igen!!
Jag kniper ihop ögonen, bara så du vet....

Okey då, jag tittar väl lite granna... 

Åhh sååå tröttsam du är med att fota mig...

Jag lägger mig till rätta... 

Va, har du inte gått ännu....

Jag ger upp och intar min favorit ställning för att sola magen lite..... 

 
Ute är det blå vacker himmel med några enstaka moln som passerar förbi.

På farstukvisten möts jag av dessa två sniglar.


 

Vad dom gör, vet jag inte?
Så här har det sett ut i flera timmar!!! 


De gröna druvorna växer på framsidan av huset och de blå i växthuset. 
 
  Mängder av björnbär har vi fortfarande.

Några olika sorters clematis, som blommar.
 
 
 
Den här lilla clematisen, hoppas vi ska bli lika fin, som den stora vita i spaljen!
 

Höst atrarna börja slå ut.

 Vad som har hänt inne i växthuset, vet jag inte? Tomaterna har inte blivit röda!
Det här är blomman till en chili frukt!
Undrar när dessa kommer att kunna skördas ha ha ha
Ute i landet
har bönorna precis börjat blomma!!!
 
Här har
romansalladen gått i blomm, kanske inte såå bra! 
 Vitkålen
där sniglarna har festat, som på allting annat!

Squash blommor i mängder och lika så squash
Här är mera spå av sniglarnas framfart.

Så kommer vi till det lilla plommonträdet.
Inte mycket frukt i år, kan bero på att grannen har en stor gren från en ek , som växer rakt ner i vårat träd och skuggar mycket.
Den grenen kommer att tas bort snart med gemensamma krafter från grannen.
Tittar man sedan på baksidan av grenarna
ser det ut så här!!!

Krassen lyser upp fint

 

 Luktärtorna med en ljuvlig doft.
Lilla dammen
som porlar. Vi har haft en groda i den vissa år, men i år såg jag den bara som hastigast.

En ynklig liten liten hortensia blomma, men efter att vi tagit bort eken, så kanske den kommer igång att ge flera blommor nästa år.




Ölands token, som lyser upp
Jag gillar gula blommor.

Mitt framför mina fötter landade denna vackra fjäril.


Clematisen, som slingrar sig vid farstukvisten
och vackra ulliga frökapslar lämnar den efter blommningen, som sitter kvar hela vintern.



 

Här har vi nyponrosor som blommor
och kvar blir dessa röda vackra nypon.
Nu har namnet försvunnit på dessa blåa blommor, kanske gurkört?
Jag fryser in blommor i iskuberna, vilket är fint att ha i drinkarna!!




Oj vad humlan jobbar och dessutom smälter den in såå bra i blomman eller hur?

När jag sedan kom in igen och skulle lägga mig för att vila, så hade Sir Nogger redan hunnit inta en av sina favorit platser!
Han kan bre ut sig, det lovar jag ha ha ha

Kram
Yvonné
 
 

6 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på frukt och blommor och givetvis på Sir Nogger :)
    Tror bestämt att jag också får ta kameran med ut i trädgården eller kanske skogen, för vi ska till vår stuga i morgon.
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina bilder. Vattenstämplingen verkade funka bra nuförtiden dej:) kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mängd av vackra foton! Vilken härlig trädgård och katt! Ha dé gott!

    SvaraRadera
  4. Många fina bilder!

    Jag som älskar djur, vilken rar katt!!

    Lev väl!

    SvaraRadera
  5. Tack för era possitiva kommentarer på bilderna.
    Maggan: Ja, ta med dig kameran ut i skogen och visa vad som finns där.
    Dessan: På det senaste inlägget testade jag, som du beskrev, men vet inte varför orginal bilden finns kvar där den ska vara, medans bilden m text hamnade bland Dokumenten? Det är kanske den högre kursen hihihi. Eller så är jag för sjuk för att begrip ha ha ha.
    Husbilen-Ellen: Ja både katt och trädgård är gott att ha.
    Lennart: Sir Nogger är en riktigt mysig kisse.

    Kram Yvonné

    SvaraRadera