lördag 5 november 2011

Alla Helgons Dag

När jag jobbade på Karolinska Sjukhuset hade den avdelningen utsikt, just över kyrkogården. Det var väldigt fint med alla ljusen på kvällen när det blev mörkt. Nu behöver man kanske inte besöka kyrkogården just den här dagen, om man inte vill, men det är just så vackert med såå mkt ljus på gravarna, tycker jag.
Hörde dom pratade på radion, igår tror jag det var, hur man firar den här dagen på olika platser i världen. Vi är tysta o smyger omkring, medans man på andra ställen firar ordentligt. Minns när vi var i SydKorea för ca 10år sedan och besökte en kyrkogård. Där satt familjerna på gravarna med sina picknick korgar och åt o drack vin. Det tycker jag var härligt att se, men det är jag det!

Kram och ha en trevlig helg
Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar