fredag 11 november 2011

I Dag är det d 12:e November

Då är det min Födelsedag, jag föddes på en fredag och FredagsBarn är lyckans smeder.

Fredagsbarn är kärleksfulla, trofasta.

De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.

Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott.

Så står det att läsa om Veckodagsbarn.
Jag tycker nog att det stämmer in ganska bra, men det gör det säker även på andra också, som inte är födda på en fredag.

Fram tills idag, har jag gått upp min vikt 1787% och längden har ökat med 340%
Enl min pappas anteckningar, så tittade jag ut mellan 5.15-5.45
Nu mera, tittar jag ut 5.45, men genom ytterdörren, för att gå till jobbet!
På den 5:e dagen, samlades alla barnen ihop från avd och det blev mass dop,
vi fick åka hem först efter 10 dagar.
Idag, döps barnen oftast flera månader senare och mor o barn lämnar avd snudd på omgående.

För många år sedan hade jag en granne, Annika, som fyller år d 13:e nov och vi är samma årgång
Idag, har jag också en granne, som fyller år d 13:e, men vi är inte samma årgång
Lustigt att man bor på olika platser och ändå få grannar, som fyller så tätt inpå sin egen födelsedag.


Men
 det är även vädret som har ändrats sedan dess.
Snö och massor med snö var det många gånger när jag hade mitt kalas och kompisarna pulsade fram och allt som oftast var jag sjuk!
I år, finns ingen snö att pulsa i och jag är frisk jiipppiiiii

Salvia bladen är beströdda med diamanter,
 från morgondaggen.

Då, bakade mamma,
nu bakar jag själv

Undrar om mitt intresse för bakning
kan kommit av, att mamma på den tiden hon väntade mig,
jobbade i konditori?
ha ha ha


Kram
Yvonné








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar