torsdag 24 november 2011

Efter Jobbet....

Ibland undrar jag var all energi kommer från, när jag kommer hem efter att ha jobbat?
Satt på bussen hem, lite halvseg o lyssnade på radio, då Jakob ringde o frågade om vi skulle åka o handla när jag kom hem? Vilket jag inte hade lust med! Eftersom Jakob inte får köra bil på ytterligare ett par veckor, så är det jag som är Drivern!!  Men vi "klarar" oss till i morgon, bestämde vi.
När jag så klev av bussen, kom Jakob körandes i full fart på Mantysen. Vips blev jag pigg o glad av att se honom och hans energi, och vi gick/körde bort till butiken för "lite proviantering". Hade nämligen tagit ut en stor älgstek ur frysen, som tanken är att det skulle bli en gryta av. Har underbara vänner, som gett oss denna stek, tack o bock o nig!
Väl hemma, en kopp kaffe och sedan började vi laga mat tillsammans, vilken glädje det är att kunna göra det ihop, igen. Under ett flertal veckor har Jakob inte orkat stå så länge, utan har gjort mig sällskap från köksbordet, vilket också är ok, men att vara tillsammans vid köksbänken är alltid roligare eller ha ha ha Vet att jag har skrivit om köket i tidigare inlägg, men, det var då det ha ha ha

Det är något visst med redan "färdiglagad" mat eller rester, behöver inte fundera o planera, bara att värma, och snabbt går det!!
Nu står den o puttrar och i morgon kan vi äta den hi hi hi

Ska nu bänka oss framför Tv:n och titta på kocken som besöker kändisar o "tittar in i deras kylskåp"

Trevlig kväll till er som läser detta

Kram
Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar