söndag 21 januari 2024

Snörullar ...

Man fortsätter att fundera på vädret som ena dagen är kallt -11 och som idag återigen är 0grader.  
Tittar ut genom fönstret och får syn på snön som har bildats på uterummets fönstret. Det ser ut som ihop rullade "bullar", kanske man får ha lite livlig fantasi och gilla kanelbullar. Vad tycker ni själva?




Plötsligt när jag håller på att fota så ser jag hur dessa rullar uppstår. 
Nu ska jag testa att lägga ut en kort sekvens, som jag först har delat på youtube, får se om det fungerar att göra så här. Annars finns det en på mitt Instagram joytillsammans 

Har ni sett något sådant här tidigare, det har inte vi gjort.



Kram Yvonné

6 kommentarer:

  1. Är det på riktigt, haha, ser helt otroligt ut och "kanelbullen" är glad, stort leende och näsa och ögon saknas inte heller.
    Vad gör ni där i Drevviken eller nära? Med spännande saker som detta?☺️ Min faster och farbror hade hus där förutom lgh på Söder men de älskade när vi var här hos dem. Och vi med. De hade inga egna barn och tyckte vi var önskebarn. Åh vad rara de var. Sen köpte en granne till mig hus nära där och alla barndomsminnen kom upp.
    Och nu blev vi inspirerade att också ta en fika i snön, nja maken något tveksam. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en rolig ^kanelbulle^, har inte reflekterat på att den till och med faktiskt har ögon hahaha Hoppas det blev utefika för er.

      Radera
  2. Det här fenomenet har vi aldrig sett! Det måste ha varit riktigt speciella omständigheter som gjorde att det blev så. Skoj att du lyckades fånga det på film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för oss, inget vi har sett tidigare och nu är det förevigat.

      Radera
  3. Att du är en stor konstnär har väl inte kunnat undgå någon, men vad är detta, krökta armeringsjärn kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket mjukare än armeringsjärn hahaha

      Radera