fredag 19 januari 2024

Skiftande Väder ...

Visst är vädret de senaste dagarna varit skiftande. Från -18 till +grader till dagens -15 grader. Snöstorm med kraftiga vindbyar till dagens solsken och så gott som vindstilla. 

Det här var en dag som man inte vill ska återkomma, jösses så det yrde ute och vi ägnade oss åt pussel. Minen på Jakob säger nog allt vad han tycker om att lägga pussel, inte roligt.


Snön satt packad på rutorna där vinden låg på.

Pusslet gick framåt, dock utan Jakobs hjälp som satte sig och tittade på tv där det var skidor.
Igår skottade vi ner snön från altanen och rensade infarten ordentligt.

Idag var det en underbart solig dag med en morgontemperatur på -14grader. 

KnirreKnarrKnirreKnarr under fötterna. Ett långt fint spår har plogats upp ute på Drevan och det var några enstaka personer som var ute och gick på isen. Tror säkert att isen är tillräckligt tjock överallt men inget för mig som håller mig på land då ispikarna låg kvar hemma.


Bänkarna hålls snöfria och tre stycken isvakar som hålls öppna för vinterbadarna.
Vilket absolut inte är något för mig, visserligen har jag varit snabbt ner i en isvak på min möhippa för 24 år sedan. Men räknar mig inte till en vinterbadare.


Efter 1,5 timmars promenad med rosor på kind och solsken i blick, vände jag hemåt.

Vad smakar som allra bäst då, Jo en kopp choklad med vispgrädde och marshmallows
hihihi


Kram Yvonné









6 kommentarer:

  1. Nog har vädret varit växlande! Här sken solen i morse så vi gav oss ut när jag kom från mammografi, men Jisses vad det blåste. De 8 minusgraderna kändes som minst det dubbla och inte blev det någon långpromenad idag. Nu hotar de med lite mer snö i natt så vi får se vad morgondagen har i beredskap åt oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi som har haft sol hela dagen. Ingen idé att göra planer för långa promenader innan man har tittat ut på morgonen, just nu -17 grader. Trevlig helg Kramkram

      Radera
  2. Så snart snöröjarna gjort sitt, har jag haft de mest underbara vintervägar att gå på vägen hem från jobbet och dessutom solsken från klar himmel.
    Allt gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år har snöröjningen på vägarna varit väldigt bra. Då dom har plogat vägens bredd, till skillnad mot tidigare år med endast en plogbredd i mitten av vägen.
      Trevlig helg

      Radera
  3. Vilken underbar bild på dig och chokladen. Jag önskar att jag hade fått sitta inne med en sådan kopp och ett pussel istället för att behöva ge mig ut i kylan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är en bra belöning när man varit ute och gått.

      Radera