onsdag 8 februari 2023

På Resande Fot ...

 Kläder plockas fram och rullas ihop till små rullar. Jag brukar alltid rulla mina kläder men att vika upp en kant nertill på tröjan som sedan träs över och får rullen att hålla ihop, har jag inte gjort.

Nu är väskan packad och snart var jag påväg.


Tåget stod inne på Stockholms central och avgick i tid.


En 6,5 timmes tågresa med hastigheter upp mot 200km/tim! Visst är det väl galet så snabbt tåget åker. 

Flera gånger slog det lock för öronen, tror att det var när tåget körde in i tunnlar eller fick möte. Lite svårt att veta vilket, då det hade blivit mörkt utanför fönstret.  Gott om plats var det för benen och tåget var fullsatt. Jag sjönk ner med min bok och lite godis, fast ögonlocken blev snabbt tunga och inte många sidor lästes.

Och sedan var jag framme i den fina vita snön och det fanns mycket av den varan. Oj vilka snövallar jag möttes av i Umeå där Kjell mötte mig vid stationen och Dessan välkomnade mig hemma.

Vaknar till  blå himmel och solsken -4grader. Vad passar bättre än en promenad.


En mysig första dag har vi haft tillsammans, även Kjells skugga, fick vara på bilden hihihi

Kram Yvonné


















2 kommentarer:

  1. Så härligt att få uppleva lite riktig vinter med strålande sol! Här idag blåser det (med kulingvarning) medan några få flingor far på tvären i allt det grå. Jag höll på att blåsa bort på en kort promenad till Ica så nu blir det inneaktivitet resten av dagen.
    Ha det riktigt gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du inte blåste omkull, som min mors kusin gjorde en gång. Kram

      Radera