måndag 1 februari 2016

Bio Och Blogg"problem".....

Har varit ledig i tre dagar och passade på att gå på bio i stan, tillsammans med min mor.
En bra biograf, i Söderhallen, salong 8 på rad 8 med ordentligt benutrymme!
Filmen  blev
Ingen av oss hade läst boken. 
Jag har försökt att läsa den men efter ett antal sidor lades den åt sidan. Tyckte att den var lite ledsam deprimerande eller så var det jag som inte alls var på humör för den boken, då.
Filmen däremot tyckte vi om. En hel del skratt och samtidigt en sorglig underton. Tårar och skratt blandades om vart annat.
Ove, Rolf Lassgård är riktigt bra, likaså Bahar Pars som spelar kvinnan Parvaneh, Oves nya granne.
Som vi skrattade när hon skulle övningsköra med killen som hade en Audi. Då säger Ove:
"fyra nollor i grillen och en bakom ratten"
För honom fanns det bara en sorts bil och det var Saab och därefter fick hon övningsköra med honom.
En sevärd film.

Gick en runda på Söder och fotade
Snart har vi tulpaner i trädgården också hihihi
Nej tulpanerna ute, lär nog dröja. Vi vaknade med ett vitt pudertäcke på marken -4 i morse.
Trots att all snö hade smält bort, är det fint när det här lilla vita lyser upp.

******

Vet inte varför min blogg krånglar?
Allra högst upp på min blogg, är det en lång blå remsa med Bloggers logga och det är där jag brukar Logga in. 
Helt plötsligt, sim sala bim,  är den långa remsan bort?
På min andra dator finns den remsan och jag kan logga in.
Jaja vi får se vad som händer med remsan. Den kommer kanske tillbaka?

Kram
Yvonné



9 kommentarer:

  1. Jag har hört många som gillar den filmen! Jag har läst boken, men var inte så överförtjust...

    SvaraRadera
  2. Det är trevligt att gå på bio med mamma. Det gjorde jag också för 1 v sedan. Vi såg också denna filmen som ni såg. Vi tyckte dock att det var en deppig film. Han var så bitter...men tur att vi alla tycker olika :) Bloggproblemet vet jag däremot inget om...men prova googla ditt problem...det brukar funka bra om man ställer sin fråga där :) Lycka till. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag lade ut en enda bukett tulpaner. Du slår mig med en hel rabatt. Kram

    SvaraRadera
  4. Jagchar inte sett filmen men bör nog göra det. Kul att ni uppskattade filmen. Trist med bloggproblemen. Jag mins att Blogger kunde få spratt i dagar eller veckor och helt plötsligt var allt OK igen. Jag är en tulpan människa och mår gott av de reta och färgglada tulpanerna. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  5. Jagchar inte sett filmen men bör nog göra det. Kul att ni uppskattade filmen. Trist med bloggproblemen. Jag mins att Blogger kunde få spratt i dagar eller veckor och helt plötsligt var allt OK igen. Jag är en tulpan människa och mår gott av de reta och färgglada tulpanerna. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Har hört om filmen, skall vara riktigt bra. Datorn och dess program skall bara fungera. Hoppas det löser sig. Kram

    SvaraRadera
  7. Länge sedan vi var på bio, nu ska jag hålla utkik efter den filmen. Du har bloggerproblem jag har datorproblem :))
    Har precis fått återställa datorn efter att ha uppdaterat ett virusprogram, som jag inte behövde :((
    Men i morgon ska jag få hjälp hemifrån. Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Boken tyckte jag om, men filmen har vi inte hunnit se. Men det blir nog så småningom. Elisabeth

    SvaraRadera