måndag 27 april 2020

Nederländerna Och Tulpanklänning ...

Nederländerna, med alla sina fantastiska tulpanfält
Det var en upplevelse, som vi hade tänkt besökt igen.
Om det inte hade varit för detta covid-19 virus, då hade vi varit där, just i detta nuet. 
För att se blomstertåget den 27/4.
Denna vackra staty fanns i Kaukenhof.
 Blomsterprakten på Kaukenhof, sååå fantastiskt vackert
Ja det var då det, närmare bestämt 2008. Hoppsan, var det så länge sedan vi var där. Ja då kan vi lika gärna vänta ytterligare ett år till hihihi
I våran trädgård kunde jag räkna till 8 stycken tulpaner idag, Råddjuren äter upp vad som kommer i deras väg och däribland blir det tulpanerna.
Tänk så många olika sorters tulpaner det finns. Sådana sorter som vi inte ens ser här hemma.
Dessa rödvita flikiga tulpanerna, 
tycker jag liknar tulpanerna, som jag har på detta tyget.
 Och med tanke på att det är några olika sorters tulpaner på tyget, har vi också mycket tulpaner nu.
Eftersom jag har sytt mig en jacka i bomullstyg och en klänning i jersey.
Att jag gillar färg, har knappast någon missat eller hur?
 Jackan har en kapuschong, rosa blixtlås och en dragsko i midjan. Det blev ett tunnt rött foder också.
 Klänningen är i jersey och överdelen är sydd efter Sewingheartdesign, mönstret APS . Ärmens avslut blev en bredare mudd i jersey. Eftersom jag vill ha lite mera vidd i kjolen, gjorde jag en halvcirkel kjol och med fickor.
Snurr Snurr Snurr

TulpanKram till er
Yvonné

10 kommentarer:

  1. Ja där skulle vi ju vara nu, om allt gått som vi tänkt. Nu får vi njuta av trädgårdens tulpaner i stället. Vilken snygg klänning och Jacka du sytt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tråkigt att vi inte kommer iväg till Holland. Ni liksom vi får njuta av trädgårdens tulpaner i stället.

      Radera
  2. Fantastiskt säger jag bara! Tråkigt att inte kunna återvända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får hoppas att det finns "ett liv" efter detta virus.

      Radera
  3. 2016 (tror jag) åkte vi på en organiserad resa över en långhelg till Keukenhof och blomsterparaden. Sedan dess har vi varje år pratat om att åka dit med husbilen och ha lite tid att cykla runt och se lite mer. Än har det inte blivit och hur det blir framöver får vi se....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har ni också fått sett de fantastiska blomsterfälten och så hoppas vi att kunna återvända nästa år.

      Radera
  4. Åhhh tulpaner som är mina favoritblommor ....hade också velat åka dit ...men vi åker nästa vår istället tillsammans ? ;-) tråkigt att ni också fått ställa in er resa...det hur ju som sagt vi också och tappat alla pengarna trots vi avbokat i tid o hade avbokningsskydd ;( Jättetråkigt när så mycket pengar bara försvinner i intet...som jag hellre gett till sönerna faktiskt. Tur i kan glädjas åt dina kläder som du sytt...vi får vara glada att vi fortfarande i alla fall håller oss friska. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi göra, en resa tillsammans till tulpanerna. Det är så tråkigt att ni förlorar såå mycket pengar, Grrr. Håller tummarna att ni kan få tillbaka, från någonstans? Visst är det som du säger, hälsan har vi i alla fall.
      Kramizar

      Radera
  5. Kaukenhof är så vackert! Helt fantastiskt med alla dessa ljuvliga tulpaner. Har varit på plats ett par gånger och skulle gärna åka dit igen.
    Men å andra sidan vill jag nog när man kan börja resa igen besöka de där platserna dit jag ännu inte kommit. Så får det nog bli.
    Men ditt tyg med tulpanmönster och det du skapat av det får kanske vara en god ersättning så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ni varit där flera gånger. Vi har bara varit där en gång tidigare. Tanken var att vi skulle ha fortsatt till släkten i Schweiz efter tulpanerna. Men men ...

      Radera