torsdag 16 april 2020

Golfsäsongen Har Börjat ...

Under påsken öppnade våran golfbana och i tisdags var det dags för våran första golfrunda.
Förra året ändrade jag mitt fullvärdiga-medlemsskap till att vara green-fee medlem, vilket innebar att jag betalade reducerad green-fee varje gång jag skulle spela. Jag spelade inte många rundor på våran bana. Tyckte det var tokigt att betala fullt medlemskap och bara spela 2-3 rundor, vilket blir ganska dyra rundor. 
Nu i år när pensinärslivet tagit fart, har jag återigen ändrat mitt medlemskap till, vardagsmedlem, så även Jakob. Vilket innebär som namnet, spel på vardagarna, vi kan även spela på kvällarna, hur ofta vi vill. 
Eftersom jag knappt spelade förra året, egentligen inte mycket året innan heller, har mitt hcp ändrats till 35.
Jakob har tidigare skojat om att när jag börjar spela mer regelbundet, så kommer han "få stryk". Så nu är det upp till bevis hahaha
Kan ärligt erkänna att första rundan blev ganska kylig +2grader och väldigt blåsigt. Fingrarna vart stela och tinade upp först på 7:e hålet.
Det var underställ tröja jacka och utanpå det, vindkläderna, vi rörde oss som otympliga michelinfigurer.
 Tycker inte om när det blåser, mössan åker upp och sitter inte kvar. När vi kom hem sydde jag en överdragsmössa i vindtyget, som även fick en mudd för att hållas på plats.
Följande morgon var  det +7grader och blåsten höll i sig.
Mössan står rakt upp i blåsten hahaha
Resultat dessa dagar har blivit 25 och 26 poäng, till oss båda. Idag spelade bara Jakob, det blåste halvstorm och då fick han ihop hela 37poäng, vilket var riktigt bra.
I morgon tänker jag spela igen och hoppas på mindre vind. Fast å andra sidan , har jag nu vindkläder från topp till tå och klarar av blåsten bättre hahaha

Kram
Yvonné

7 kommentarer:

  1. Så härligt att er säsong har dragit igång. Vi ska ut om någon timme för första gången denna veckan!
    Det där med att få ihop hyfsat med poäng är inte det lättaste (trots att jag har massor med slag vill de inte räcka??) Här får det nog också bli långkalsonger mm. Idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja golf är inte lätt hahaha och tur att man inte ska försörja sig på det.

      Radera
    2. Nej! Skulle vi leva på golf hade det nog knappt räckt till morgongröten???

      Radera
  2. Du lyser i alla fall upp på banan, så ingen kommer att träffa dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är man direkt kamoflageklädd hahaha

      Radera
  3. Kul att ni är igång med golfen. Och nu när du är pensionär finns det ju mer tid att spendera på golfbanan spå att ändra medlemskapet var ju jättebra. Nu när det är begränsningar så är det ju än bättre att spela golf för där är ju redan distansen liksom inbyggd.
    Nu har ni ju rejäla kläder och det underlättar ju att inte vinden drar igenom.
    Idag har det ju varit skönt och det ser lovande ut inför morgondagen också.
    Ha det bra,

    SvaraRadera
  4. Åh, viken befrielse att se er i era färgglada och funktionella golfkläder! Helt annat än all stel och tråkig golfklädsel som affärerna svämmas över av...toppen och tummen upp!
    Härligt att bo där nere när man längtar efter banöppning, här i norr dröjer det säkert 5-6 veckor till.
    Har haft några års uppehåll från golfen, men nere i Nacka/Värmdö var jag/vi mycket aktiva. Tar upp det nu igen, eftersom resandet har fått tvärstopp och hoppas på att knäna håller!
    Ha det gott och lycka till på rundorna!

    SvaraRadera