söndag 26 augusti 2012

LedighetsFrukost...

Att starta dagen med en god ordentlig frukost är alltid bra eller hur?
Speciellt, när man ska iväg till jobbet. Men då brukar det oftast för mig bli lite "komsi komsa" med att hinna sitta ner och äta, i lugn och ro, vill inte gärna missa bussen!
Jobbdagarnas frukost består av naturell yogurt med någon av de hemgjorda sylterna och med lite hårt bröd i. Är inte mycket för de olika sorters flingor man kan köpa, tycker det oftast är för sött. Då ska man göra flingblandningen själv men jag brukar nöja mig med hårt bröd, ibland även lite kli.
Jakob, äter havregrynsgröt med sylt, det står han sig på länge, när han är ute på golfbanan. Ja hans "jobb" är ju att spela golf, så gott som dagligen!!
Alltid, ett glas nypressad juice. Jakob, är den som gör frukosten (vilken lyx jag har hihihi) och får välja och blanda fritt, vad, som hamnar i juicepressen. Själv gillar jag att använda morot och rödbetor men Jakob tycker det blir lite för mycket jordsmak på juicen.
Det är i alla fall inte jämförbart med så kallad färskpressad juice, som man köper i tetra!!! Vidrigt, tycker vi efter vi skaffat denna maskin, som är kanonbra.
Kaffe, brukar kunna skrämma igång kroppen också, innan jag sticker iväg till bussen.
Så har vi en dag som idag, Ledighetsdagen och dessutom Söndag.
Efter att ha haft en trevlig middag med grannarna igår kväll, blev det en sovmorgon och en senare frukost. Jakob, tyckte vi skulle ha en "Continental frukost" ha ha ha alltså en utan havregrynsgröt! Hur han nu klarar sig utan det? 
Det blev lite bröd kvar från gårdagens middag och vi tog fram: sylt, kvitten och wacholder marmelader, honung, ost, smör och juice. Dessutom jag fick förstås min yogurt, som vanligt. Kaffe och te.
Mysigt att sitta ute i "pensionärskuvösen" när det smattrar av regndropparna på taket. Stundtals är det som någon kastar hinkar med vatten, jösses så det regnar. Svårt att höra vad den andre personen säger ha ha ha
Har hört Åskar på håll.
Plötsligt, blir det uppehåll och allt bara avstannar och blir knäpptyst, inte ens en fågel piper!
Snart kommer det att lysa upp en blixt och därefter en rejäl knall eller???
Nej, inget sådant händer. Efter ett tag börjar det i stället röra sig i träden och en enstaka fågel piper.
Kanske att Åskar har rullat vidare på himlen?
 
Kram
Yvonné
 
 

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt. en od frukost är liksom kryddan på tillvaron.

    SvaraRadera
  2. Men vilken hotellfrukost. Såg smarrigt ut. Jasså du är en sån som vågar sitta på altanen när det åskar. Inte jag! jag gillar inte blixtar o dunder. Inte för att jag är livrädd för den men jag gillar det bara inte.
    Ha det gott o sköt om er. Kram

    SvaraRadera