onsdag 21 september 2011

Det är kallt i kväll!!!

+24,5gr och det blåser!!! Vi har klätt på oss långbyxor, fleeceväst och "det känns som mitt i vintern", enl Jakob när vi nu sitter ihopträngda i hörnet vid receptionen o skriver. Tror att det beror på att det är så varmt o skönt på dagen och nu i kväll har vinden tilltagit rejält. Vi har tom suttit inne o ätit en varm soppa i stället för att grilla ute!
Efter att Jakob hade meckat klart med sin cykel gick vi ner till stranden, Jakob blev en sådan där "hålla koll på väskan" medans jag tog en riktigt långpromenad på ca 12km på stranden. Bortåt gick det jättelätt, när jag sedan vände hade vinden ökat o framför allt blev det motvind! Men det var skönt att gå snabbt i vattenbrynet och när jag kom tillbaka hoppade jag i havet som var såå mkt varmare än igår. Men den saken delar inte Jakob o jag, han badade inte igår och ej heller idag! Men det visade sig senare när vi lade oss en stund på sena eftermiddagen vid den fina poolen, att Sigvard hade inte heller badat i havet idag! Han är visst en badkruka enl EB, så Jakob har en badkrukekompis ha ha ha. Jakob doppade tårna i poolens vatten medans S badade i den! EB badade i både havet o poolen, Jakob tog en varm dusch så han fick bort allt salt o klor stänk från kroppen ha ha ha
Mina ögon rinner så av blåsten, vilket gör att det är svårt att se o skriva. Hoppas att den har mattats av i morgon, så vi kan få en sista dag här vid havet o bada och cykla in till CdP och äta middag. Det blir såå jobbigt att cykla i 8km motvind när vi ska hem, vilket vi har gjort redan ett par gånger!
Säger härmed God Natt och ska kila hem under de stora fina pineträden som släpper ifrån sig stora kottar! Jag var såååå nära (20cm) att få en kotte i huvudet i morse när vi satt ute o åt frukost!!
Kram Kram

1 kommentar:

  1. Ni får vänja er. Nu har vi 11 grader. Imorgon har de lovat sol o 15 grader. Rena värmeböljan. Skönt att höra att ni har det bra.Sköt om er o kör försiktigt.
    Sonja o Rune

    SvaraRadera