onsdag 21 september 2011

Castiglione della Pescia efter 40 år....

Så har vi då kommit till den lilla orten Castiglione della Pescia, där jag var för si så där 40 år sedan!!!! Det får mig att fundera på min egen ålder, 40 år sedan inte riktigt klokt. Att mina föräldrar lät mig åka utomlands i 3 veckor, på den tiden, helt otroligt. Men jag var ju i trygga händer tillsammans med min bästis Britten o hennes storasyster Monica o hennes kompis Eva. Idag umgås Eva´s mamma med min mamma. Vi andra tjejer har ingen kontakt längre.
Campingen vi bor på ligger allra längst bort från orten, 9km. Det är en jättefin sandstrand hela vägen. I Italien är det massor med små privata stränder, där man ska hyra parasoller o sängar för ca 15-20E och då får man förmånen att ligga riktigt riktigt nära sin nästa granne!!
Vi köpte ett eget parasoll och letar oss fram till de ställena som vi inte behöver ligga o trängas på och sådana platser finns det gott om här

Vi har cyklat in till orten 18km fram och åter!
Hittade det huset som vi tjejer bodde i

vi hade övervåningen med de 2 balkongerna


Uppe på kullen finns en borg som vi cyklade upp till med en fin utsikt från


Här på Camping Stella del Mare är det endast Internet vid deras reception och det finns inte tillgång till ström här!!! Känner mig väldigt ensam här borta, EBoS är vid havet och Jakob han meckar med sin cykel, igen!
Vi har varit och inhandlat fina badmössor! som man måste ha i deras pool. Hoppas kunna lägga ut en bild senare. Vi ska också ta och gå ner till havet en stund.

Hade ett klänningsköp på gång igår med en Senegalkille, men vi var långt från varandra i pris, han började på 35 och jag på 5, så vi får se om det fortsätter idag ha ha ha


Gårdagens solnedgång med ön Elba och till vänster Korsika
Kram

1 kommentar:

  1. Mysigt med sol och bad.Här hemma regn och grått.Ni verkar hålla igång, inte bara slappa...
    Ha det bra.Kram Lena

    SvaraRadera