söndag 6 maj 2012

FotoTriss: Så Här Ser Det Ut Där Jag Är

Så här ser det ut där jag är, är veckans Tema på FotoTrissen denna vecka.
Enkelt eller hur att bara ta fram kameran och fota. Hur svårt kan det vara? Men, det var just det det blev, för det finns ju sååå mycket runt omkring oss, som man vill ha med i Trissen.
Jag valde i alla fall ut dessa tre bilder:
Björken
har vecklat ut sina spröda blad och på det ena bladet sitter ett litet grönt djur!

Jakob, klipper gräset.
Forsythian, är i full blom medans gullvivorna, i nedre kant, inte har slagit ut ännu.

Här blir det röda vinbär.

Så ser det ut där vi är. Vinden är lite kylig trots att solen skiner men kommer man i lä är det ganska skönt +11gr.
Vill man se hur det ser ut på andra ställen, kan man göra det här: http://fototriss.blogspot.se/

Kram
Yvonné

4 kommentarer:

  1. Härligt vårliga och grönspirande triss!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tänk så somrigt du har det redan , helt otroligt när jag tittar ut och ännu ser snödrivor här hos mig...
    förresten snöade det en stund idag...
    burrr...

    SvaraRadera
  3. Underbart med trädgård nu när allt blomstrar upp igen efter vinterns vila :) Fina foton :)

    SvaraRadera
  4. Det ser ut att ha varit en fin dag hos er.

    SvaraRadera