måndag 14 maj 2012

Det Blommar Och....

slår ut i trädgården, medans jag har jobbat hela helgen!
Jag har hunnit tagit några kort på vad som händer.
Gullvivorna
har slagit ut och doftar så gott.
För att inte tala om Björken i bakgrunden, som blivit såå grön.

 Kungsliljan
med sina vackra oranga klockor

Den vackra spröda rutiga Kungsängsliljan
som förresten är en av få landskaps blommor jag kan, nämligen Upplands landskaps blomma.
Undrar vad som fått mig till att minnas den? Kan det varit för att vi har haft landställe i Uppland eller för att den just är så speciell med sitt rutmönster? 
Jag kan ytterligare en landskapsblomma hi hi men det nämner jag inte nu, utan det blir med en bild när det är dags för blommning. Hmm tänk om den redan blommar och jag har missat det? Måste genast gå ut och titta efter. Oj vilken tur, den har inte slagit ut än men har stora knoppar, så kanske bilden kommer i morgon eller övermorgon hi hi hi
Kanske någon som kan gissa vilken blomma det är?

Löjtnantshjärtat
börjar ta form och bilda sina små vackra hjärtan


 Mumsiga Rabarber
som blev till ett första krämkok
med lite gräddmjölk till

Det går fort och allt slår ut snabbt.
Grannen, har en gigantisk hägg, som förmodligen slår ut "vilken minut" som helst.
Det är i alla fall så som det känns, att man nästan kan se med blotta ögat hur blommorna öppnar sig!
Ingen av oss har allergi, som tur är. Tycker synd om alla som har det, nu när det är väldigt mycket pollen. Men i år, tror jag, att jag har fått en liten släng av det. Vilket yttrar sig med en rinnande näsa och det svider i slemmhinnorna.

I morgon är jag ledig och ska njuta av solen eller???

Kram
Yvonné

                                              


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar