söndag 3 februari 2019

Titta det snöar mera ...

Ja än är inte vintern över ifall någon hoppats på det.
Själv så gillar jag snö och speciellt när det är vitt och ligger orört. 
Det blir så tyst, man hör knappt bilarna när de åker förbi. Man blir lätt överraskad när man går på vägen och de kommer bakifrån, då får man ha "ögon i nacken".
Vi har varit ute i ett par timmar på förmiddagen och röjt. Både hos oss och grannarna. Jakob har opererat sitt öga och får inte lyfta tungt, däremot kör han snöslungan, som är självgående.

Försöker hålla undan med snön på uterummets tak,
(Anoraken jag har på mig, sydde jag för cirka 25år sedan, den hänger med fortfarande och fyller sin funktion bra)
 vill inte att taket ska rasa in. 
Hade hoppats på Snögubbeväder men det är för kallt, hela -3gr hihihi men det går inte att rulla bollar.
Däremot kunde jag göra SnöÄngel
Brukar ni också göra SnöÄnglar?
Igår var det "dotter-barnbarn-kalas" 
Skrev text på datorn och tryckte ut papper, som fick bli omslagspapperet. 
 På morgonen när jag åkte till min väninna på "frukost-date", var Jakob redan ute och körde snöslungan, (han såg inte vad jag satte på mig för kläder.) Hon hade fixat i ordning så mycket gott som vi mumsade på och tiden gick fort. Det brukar vara så när man har mycket att prata om.
Jag åkte direkt till "dotter-barnbarn-kalaset" Jakob och jag möttes där och när vi då klädde av oss ytterkläderna, hade vi lyckats att få till en matchning hahahaha.
Vi brukar inte matcha varandra med mina sydda kläder men så blev det nu, vilket vart väldigt roligt.
Jag hade sytt en liten rund "grej" till min väninna.
Där i kan man ha hörlurarsladdar/pengar/smink/nycklar eller varför inte till att stoppa in hocky pucken i, som barnbarnet sa. Han fick också en sådan men i ett annat tyg och tyckte att pucken som han fått passade perfekt i den. Man kan nog stoppa in en hel del saker i en sådan "grej" som är cirka 15cm i diameter.

Ha nu en fortsatt bra söndag och njut av snön, det ska vi göra.

Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Tänk vad vi kan glädja oss åt och sätta värde på våren, när den kommer. Vi som inte gått undan för snön, utan tar emot den med öppna armar eller en häftig snöslunga. Visst har vi kul och motion får vi. Kram (snö)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt med våra 4 årstider.
      Kram

      Radera
  2. Så matchande och snygga ni är! Jag gillar också vintern, och nu har vi fått rejält med snö :) Är lite rädd att den ska börja töa snart bara ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att matcha varandra så här, kommer nog inte hända så många fler gånger hahaha. Roligt att det är fler som gillar snön, det är såå fint.
      Kram

      Radera
  3. Så härlig vinter vi fått och motion får vi utan att gå till något gym. Tyvärr ser prognosen ut som om det blir tö och regn lagom till vårt sportlov, vecka 7.
    Själva har vi knappt varit utanför dörren, mer än för snöskottning, idag då vårt gästrum fått nya blommiga tapeter. Så vårligt det blev. Nu återstår bara att fixa gardin och överkast....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö-motion får vi och frisk luft, det får vi gratis hahaha. Vilket roligt projekt ni har med gästrummet, det är kul att tapetsera.

      Radera