söndag 27 januari 2019

VinterVäder ...

Igår när jag kom hem från jobbet, tog vi en extra promenad ner till sjön och möttes av dimman.




I morse var det -9grader och under dagen blev det -3 och det har börjat snöa ymnigt till och från. 
Snövädret är påväg hitåt.

Skönt att vara ledig i morgon. Då ska jag ta kontakt med frisören som klippte mig eller det var det hon egentligen inte gjorde! Det var en annan person, som "kom från ingenstans" och klippte mig, ingen aning vem det var! Kan bara säga att håret ser för jekligt ut, skiljer cirka 1,5cm på sidorna osv osv. 
En av mina kollegor frågade om: jag klippt mig själv. Tror att jag hade gjort det bättre än vad det är just nu. Fortsättnng följer.

Kram
Yvonné

15 kommentarer:

  1. Fina vinterbilder vännen😘👍Tur jag hittade vinterskor som jag rymmer min nyopererade fot i till vår Stockholmsresa när ni har så vintrigt ni också 😆 Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur du hade att hitta bra skor, kommer nog väl till pass om några veckor, ska bli jättekul att ses igen.
      Kramiz

      Radera
  2. Härliga vinterbilder även om det var dimma. Här blir det mest att vara inomhus och försöka kurera en envis förkylning, är nu inne på 4:e veckan. Nu längtar vi ner till värmen för att slippa mer barnbaciller och andra baciller. Februari lär ju vara en månad med mycket förkylningar. Min frissa finns i San Fulgencio och det första jag ska göra när vi kommer ner, är att boka tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj har du inte blivit av med förkylningen ännu, det var segdraget. Inte kul att flyga med förkylning, krya på dig.
      Kram

      Radera
  3. Vackert! Jag gillar vintern! Är alltid rädd att det ska smälta ;) Trist med klippningen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint med snö och lite kyla, däremot när slasket kommer är det inte lika fint.
      Kram

      Radera
  4. Promenader är bästa stunden på dagen. Visst njuter vi av vintern på sitt sätt. Vi kommer att värdesätta våren. (Matts Testar igen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju bra med dina testningar. Vitt och fint ute och det kan få vara kvar ett tag till tycker jag.
      Kram

      Radera
  5. Så fina bilder. Nu har vi äntligen fått lite snö här nere i Vänstergötland också. Det har varit ett idogt skottande idag. Då behövs inga besök på gymmet. Nu verkar den få ligga kvar ett tag också. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint med vinterbilderna. Här har det också skottats fast med snöslungan, lite fuskigt kanske men skonar ryggen. Vi har +3grader idag och det börjar bli moddigt och blött, trist.

      Radera
  6. Vi kan dela med oss lite hihihi

    SvaraRadera
  7. Jag står i fönstret o tittar ut, funderar ska jag gå ut eller inte.
    Bättre i Portugal
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just i kväll,fredag, ska du nog hålla dig inne, det blåser och snöar hejdlöst.
      Kram

      Radera
  8. Fantastiska bilder. Men jag saknar det inte ett dugg ��
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det inget vidare väder, blåst och snöar på tvären.
      Kram

      Radera