tisdag 26 februari 2019

Våren Är Här ...

Idag var vi ute och fixade i trädgården.
 Jakob sågade och klöv ved, medans jag klippte ner lite på Lavendeln och upptäckte en gul Krokus.
Doften av Lavendel är ljuvlig, tycker jag. 
Då kom jag på och sa jag till Jakob, att nästa år vill jag åka till Frankrike och uppleva de stora blommande lila Lavendelfälten.
I år kan vi inte åka men nästa år är jag pensionär och då kan vi stå på vakt med husbilen tills fälten börjar blomma hahaha.
Härligt väder har det varit även idag och hela +11grader.
Vi fortsätter njuta av det så länge det varar.

Kram
Yvonné

7 kommentarer:

  1. När våren kommer spritter det verkligen i kroppen! När blommar lavendeln? (måste in och googla!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är på sommaren, juni juli augusti.

      Radera
  2. Själv har jag två hela arbetsdagar kvar innan jag ska börja njuta av pensionärstillvaron (även om jag i ett svagt ögonblick lovat att jobba en del som semestervikarie i sommar). Vi ska börja med fyra veckors golf- och semesterresa i Spanien, npgot som tidigare varit otänkbart om det skulle bli någon mer ledighet. Lavendelfälten i Provence har vi också på önskelista....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis, till kommande pensionärliv. Det gör ni rätt i att åka och spela golf, det låter härligt.
      Jakob, åker till träningshallen en gång i veckan och slår bollar inomhus i väntan på att banan ska öppna. Själv är jag inte mycket för att träna/driving ranch, hoppas att träffa bollen ändå hihihi

      Radera
    2. Jag tränar inte heller (slår så många slag på banan så jag tycker det räcker, ha ha??).
      Trots att jag försökte börja spela "på gamla dar" när jag träffade Lars tycker jag det är ett härligt tidsfördriv i vackra miljöer.

      Radera
  3. Men så härligt vackert den blommade, då är ni nära till sommaren nu då😆Skönt att slippa jobba o bara ta hand om sig själv o bara göra vad man vill när man vill😄Härligt vännen. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så härligt att se vårtecken! Visst är det kul att ha resmål att drömma om. Lavendelfälten är mäktiga. Kramar

    SvaraRadera