måndag 17 mars 2014

Snö....

Hoppsan allting var vitt vitt vitt i morse!
Det är +4grader och snön ligger fortfarande kvar. 
Plogbilen har kört förbi och lagt upp en liten vall vid infarten. 
Ska man verkligen behöva ta fram snöslungan? Eller invänta att det smälter bort?
Nu är det kramsnö och fryser det sedan till blir det svårt att få bort vallen, kanske lika bra att ta bort den.
Igår var det full fart på Ekkisen som hämtade mat
Han var smart och lade upp ett förråd innan snön kom hihihi.

Mycket trafikolyckor hör man på radion som har redan rapporterats.
Många som redan har bytt till sommardäck, tänk om alla dom kunde låta bilen stå och inte ge sig iväg ut på vägarna!
Jag hade tänkt gjort i ordning min cykel men den står bra där den står i boden, jag får fortsätta att gå till jobbet.

Ta det lugnt på vägarna och snälla, låt bli bilen om ni inte har rätt däck, kör försiktigt.

Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Ja nog blev det bakslag allt,från förra veckans Mc-Premiär till detta väder!!
    Men bättre kommer,Jag Lovar !!! :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja - alldeles vitt var det. Tror nog att det smälter för på söndag säger prognosen +5 och regn…
    Klokt att inte cykla tycker jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. USCH! FYY!
    Vi skulle ha stannat en månad till där nere!
    Men vi hade ju några datum att rätta oss efter!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Smart att hamstra, eller "ekorra" ;) Jag är trött på snö så den får gärna smälta bort snart...

    SvaraRadera
  5. Se hur det kan bli. Känns som jag lurade många att plocka fram cykeln:)..bra att låta den stå när det kommer nånt här väder. Då gäller promenader igen...men jag säger samma...bättre väder kommer:-)) Kramiz

    SvaraRadera