torsdag 29 augusti 2013

Zell Am See.....

Igår kväll kom vi fram till min väninna Brigitte och till en av mina favoritplatser, Zell am See.
Molnen hade fastnat på bergstopparna och det var lite småkyligt i luften.
Vi gjorde en rivstart och åkte in till Zell för att gå på byfesten där det var Bumpa Bumpa musik.
Specialitet från orten måste man ju äta 
Bladl
heter det och är en deg som kavlas ut tunt och friteras.
Kan även fyllas med tex potatis och fläsk och till det surkål.
Även serveras den med lingonsylt och pudersocker, vilket jag valde.

Till det drack vi Radler.
Olika musiker fanns det lite här och där.
Efter det friterade, blev det ett besök på Cafe!
Sachertårta för min del, så klart hahaha
Vi skrattade verkligen när de stora bakelserna kom in på bordet, vi som redan var mätta.

I morse började molnen skingra sig och bergen komma fram.
Vi tog cyklarna för att åka och träffa en av mina andra vänner, Harry, som också varit min arbetsgivare när jag var 17år och jobbade uppe på Grossglockner.
Det här en av mina absoluta favoriträtter när vi är här nere.
 Hittills har jag hunnit äta Schnitzel 2 gånger hihihi Det är inga små portioner precis. Tror jag får hålla igen lite annars får vi kanske övervikt i bilen hahaha
Jakob åt Knöpfli och sallad.
I morgon är det en ny dag och vädret sägs bli varmare.
Kram
Yvonné






6 kommentarer:

  1. Det vattnas i munnen när jag ser bilderna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att prova lokala specialiteter!

    SvaraRadera
  3. Ser underbart gott och trevligt ut på er semesterresa !!

    Ha det fortsatt lika och vi följer med er...Kram

    SvaraRadera
  4. Såg ut som där vi varit. Musik på gatorna o en massa försäljning på gatorna. Ser ut som det blir lite mat fika denna resan oxå. :-) haha. Roligt att du fick träffa väninnan oxå. Ha det fortsatt bra. Kram från oss

    SvaraRadera
  5. Sachertårta.... mmmm ...... så gott!! HA det fortsatt härligt på er tur! Kram

    SvaraRadera
  6. Du tar med mig på en nostalgitripp. Jag har inte varit i Zell am See, sen jag var ung. Men det känns verkligen som jag skulle vilja dit igen. Så vackert och all den goda maten och bakverken!! Krama Elisabeth

    SvaraRadera