tisdag 20 augusti 2013

Vilken Överraskning.....

vi fick när vi började rensa bort all sallad som tar över hela landet hahaha
Den här salladen som jag har glömt namnet på, såddes för cirka 4 år sedan och sedan dess så kommer den åter, varje år! Självsådd kan man säga! Det finns hundratals med små små från i varje
Salladen är god men inte vill jag ha den över hela landet.
Jo jag vet, det finns något som heter: rensa. Vilket vi inte har gjort hahaha förräns nu. Troligtvis är vi lite sena med rensningen eftersom frökapslarna redan har öppnat sig.
Det blev i alla fall fint och all sallad är i 3 stora svarta säckar!
Vi  "hittade" lite smått och gott.
Vacker dillkrona.
Squash blomma
Lila stångbönor, som blir gröna när man kokar dem.
Här en Stor Squash!
hela resultatet blev detta
Potatis har vi inte ens planterat i år!
 Det blev tydligen några kvar i jorden förra året, som har gett oss denna skörd i år. Det Tackar vi för.
I växthuset finns de blå druvorna

och den gula squashen
 Att denna blomma ska hinna bli en äggplanta, det vet jag inte om jag tror på men...
 Ute växer de gröna druvorna, hoppas de blir klara innan frosten kommer.
 Och Björnbären börjar bli mogna, sååååå gott.
 Det var vad vi upptäckte igår när vi jobbade i trädgården.

Kram
Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar