tisdag 29 januari 2013

Oj Nu Börjas Det......

eller i alla fall, ganska så snart!
Idag kom Jakob och hämtade mig från jobbet när jag slutade, jag vet, borde ha gått hem men vädret är så himla trist med regnet hängande i luften +3grader och såå moddigt .
När vi kommit hem och han kliver ur bilen, ser jag att han har stora grå fläckar på byxorna och jag frågar: vad har du gjort, krupit på knäna? Svaret blir: helt rätt! Jag fattade ingenting men frågade inte vidare. Ända tills jag snavar över en lång sladd utanför badrummet. Då ramlar min polett ner, Oj, det är dags för ombyggnad! Denna ombyggnad har vi dragit på i flera flera år, men nu ska den börja.
Vad är det som börjas, kan man förstås undra? Jo, vi ska bygga om köket + badrummet och börjar med köket. Vi ska ta en bit av badrummet till köket, för att kunna fälla in en ugn och micro i sk badrumsväggen.
Jakob hade alltså börjat riva ner lite i badrummet, för att se hur det ser ut.
Fram kom då den gamla gråvita träpanelen från gamla huset.
Jakob vet förstås hur det ser ut, eftersom han själv har byggt till huset. Men det skadar inte att kolla upp saker och ting, innan man lägger köksbeställningen eller hur?
Ja då vet man, att nu har man inga "rullatummar" stunder ha ha ha
Lika bra att börja ombyggnaden, innan husbils säsongen drar igång!
Kram
Yvonné

4 kommentarer:

  1. Vad roligt!
    Spännande...
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det ska bli roligt, nu när vi äntligen har bestämt oss!
      kram

      Radera
  2. Jasså.? Är allt på gång nu. Vad kul:) då kanske vi hinner se allt det fina när vi kommer. Kul när man får göra om, och när man vet att allt blir fint efteråt. Lycka till. Kramizar till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Dessan, så fort går det inte, även om jag så önskade! Vi måste lägga in beställnigen först och det ska vi göra på fredag.
      Kram

      Radera