söndag 13 januari 2013

Helgens Italienska Matintag...

När småknoddarnas mamma kom för att hämtade dom, så åt vi middag innan vi vinkade: Hej då. Det blev Paolo Robertos: Spagetti Carbonara, som han gjorde i Nyhetsmorgon i fredags, tror jag det var. Mums så gott det blev. Framför allt väldigt snabbt och enkelt, vilket är skönt ibland.
Vi har fått en sådan här god italiensk kaka Il Panettone, av våran italienske vän.
Den var ganska stor ha ha ha och vi har mumsat i oss den bit för bit!
Det är som bröd deg, inte smulig sockerkaka och med goda fruktbitar i.
För att vara helt övertygade om att vi har fått i oss hela kostcirkeln ha ha ha
Bakade jag några chokladmuffins och fyllde med hallonsylt och
toppingen blev med grädde och ett hallon!
Nu hoppas vi att dagens sol även kommer vara framme i morgon, så vi kan ta en skön promenad.
I skrivande stund är det -10grader.

Kram
Yvonné


4 kommentarer:

  1. Vilket mumsande:-) den sista chokladmuffinsen med massor med grädde, skulle vi gärna ha satt tänderna i. Såg hur mumsig ut som helst. Duktiga bakerskan. Ha det gott. Kjell hälsar till er. Kram

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen gott ut!

    Jo då det blev en promenad när barnen åkt och innan solen gick ned!
    Hoppas på det i morgon också!

    Kram

    SvaraRadera
  3. En sådan kaka har jag sett myket av här nere, offtast är det till jul. Jag har varit nyfiken på den, men aldrig köpt någon, kanske nästa gång. Bakelserna hade jag inte kunnat motstå. Duktig du är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maggan, vi fick kakan till Advent och skulle ha ätit den till 12slaget på nyåret men så blev det inte pga sjukdom. Tycker absolut att du ska köpa en sådan nästa gång, för den var godare än jag trodde.
      Kramiz

      Radera