måndag 8 oktober 2012

Ett Halsband...

att hänga Glasögonen i, har jag gjort.
Innan sommaren fick jag mina nya glasögon, ett par progressiva. Vad jag förstår så ska man ha dom på sig mer eller mindre för jämnan, vilket jag inte har! Tex när jag sitter vid datorn och när jag äter, det är tillfällen då jag tar dom av mig och sedan går jag jag gladeligen iväg för att göra något annat. Problemet kommer när jag ska sätta på mig dom igen, Vart har jag lagt dom ha ha ha Tror säkert att det är fler med mig, som känner igen detta letande som uppstår då.
Visst man kan ha så kallade senilsnören, vilket jag också har haft men jag tycker dom hänger och slänger så mycket.
Så nu har jag gjort ett litet halsband, som är fint även utan glasögon. Gjorde det inte så långt med tanke på att jag vill inte ha brillorna doppandes i soppan hihihi men längden kan man ju göra hur man vill med.
och i ringen kan man sedan hänga glasögonen.
 
Kram
Yvonné

8 kommentarer:

  1. Vad fint Yvonne:-) Klockrent att ha glasögonen där. Både halsband och ett smycke till glasögonen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vackert halsband med en bra funktion du gjort !!!!Det brukar ju vara
    vanligt att förlägga glasögonen,händer här med ibland !!!
    Vår blogg är så seg att ladda upp o har ej kommit fram till vad det
    beror på än,så det är inget fel med er dator.....
    Får väl hoppas på hjälp från nån mer datakunnig...

    Ha det gott o lev väl....

    SvaraRadera
  3. Va fiffigt!
    Jag har faktiskt letat efter glasögonen och haft dom på mig!!

    Jo Matrixen är lite seg hos mig också!

    Jag kan inget om data så vi får hoppas på någon annan!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att ni också tyckte det var ett smart halsband för glasögonen. Då är det bara för er att ta fram pärlorna och göra ett!

    Då vet jag att det är inte bara våran dator, som har problemet med Matrixen, hoppas den börjar fungera normalt igen, man vill ju läsa allt inte bara se bilden på bilen!

    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  5. Oj, här hamnade jag på en för mig helt ny blogg. En mycket trevlig sådan!
    Hälsningar/SA

    SvaraRadera
  6. Så smart och därtill snyggt!/Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth, man gör så gott en kan ha ha ha
      Kram Yvonné

      Radera