tisdag 7 juli 2020

Tobo Oskarshamn Och Jörnåker ...

Vi tog en ny tur med husbilen, vi skulle till min bror i småland.
Innan vi kom dit, gjorde vi ett par stopp och spelade golf. Första stoppet blev på Tobo golfbana. En bana som vi har spelat på ett antal gånger tidigare. .


Jakob gick ut en bit i sjön men återvände snabbt då han tyckte att det var blött.
Nu hade vi inte det bästa vädret, regn blåst och lite lite sol.
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" har jag råkat säga för många många år sedan, vilket Jakob brukar påminna mig om när det är regn och rusk hihihi
 Regnet smattrade ordentligt på paraplyet när vi slog ut klockan 8 följande morgon.

Det blev några stunder med uppehåll också.
Hål 14 är ett riktigt lååångt rakt hål, 522m, som går lite uppför. Jodå vi spelade även det hålet.
När vi hade spelat klart på Tobo, åkte vi till Oskarshamns golfbana och spelade ytterligare 18 hål.
Tillhör inte vanligheterna att vi spelar 36 hål på en och samma dag. Det var roligt, när vi ändå var på gång så att säga. 
Om det blåste på Tobo, så blåste det än mer på Oskarshamn och regnet öste ner när det var dags att slå ut på första tee. Ja ja vi tog oss runt och tyckte att bägge dessa banor var riktigt fina att spela.
Resultatet då, jag vann över Jakob hihihi Om man spelar på sitt handicap, ska man spela ihop 36 poäng. Mitt resultatet blev, på Tobo 35 poäng och Oskarshamn 31poäng. Jakob hade ett par poäng sämre. 
Sedan hade vi ett par dagars uppehåll med golfen, då vi kom till min bror. Där hamnade vi på "arbetsläger", vilket var meningen med själva besöket. 
Brorsan och jag upplevde gamla minnen från de vi var små och hade en tandem på landet. Tog en cykeltur runt i byn på den gamla fina tandemcykeln som han gjort i ordning.



När vi lämnade Småland, stannade vi på Jönåkers golfklubb och spelade en runda. 
När vi spelar på våran hemmabana och är en 4-boll (4 spelare) så spelar vi på 3 timmar. Vilket jag tror är ganska snabbt.
På Jönåker blev det en segdragen runda, som tog drygt 4 timmar. Många spelare på banan. Vi fick vänta vänta och vänta, man kommer liksom ur rytmen när det blir så. 
Trots segdraget spel blev resultat bra, för oss båda.

Nu är vi åter hemma och spelar på hemmabanan, på 3 timmar hihihi.

Kram
Yvonné




5 kommentarer:

  1. Kul att det blev en del golfande för er denna resan, och lite cykling hos brorsan ;-)) Inget badarväder det förstår jag absolut :-)) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att golfa är alltid roligt och likaså att cykla på hans fina tandem. Vi hade en gammal tandem på landet som vi dagligen cyklade ett par mil med.
      Ja du vet ju vilken badkruka Jakob är, vattnet var ganska skönt men då var det så långgrunt och ruggit i luften. Skulle man snabbt blivit blöt, hade man fått lagt sig ner och rullat runt.
      Kramizar

      Radera
  2. Lars säger att jag aldrig blir någon riktig golfare! Jag vill ha sol, värme och lagom medvind. Jag hade aldrig gått ut i det ösregnet, och 36 hål! Kanonduktigt gjort och med bra resultat dessutom!
    Så kul med tandemcykel hos din bror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med dig att även jag föredrar uppehåll och att starta i regn, är inte roligt. Det skulle jag inte gjort på våran hemmabana, då hade jag gått hem hahaha. Gränsen är när skaftet blir blött och man tappar greppet. Att det blev 36 hål, ja det blev bara så eftersom vi bytte bana hihihi men det gick rikitgt bra då vi hann äta emellan. Golfare (vi) är lite tokiga hahaha Vi spelar inte då det åskar.
      Att åka runt i deras by på tandem var kul. Skulle däremot inte vilja trampa flera mil, man måste trampa hela tiden inget slöande att sitta bak inte hihihi

      Radera
  3. Intressant med era golfrundor och att ni gillar att gå snabbt! Vi slutade ju spela för drygt 10 år sedan för att vi blev galna på det långsamma spelet och de överfulla banorna, hoppas att det är bättre nu!? Vi spelar lite nu igen, men det känns sådär...speciellt för mig som var väldigt aktiv när det begav sig. Spelade i klubblaget och vann även KM, nu är det bara motion, men skön sådan.

    SvaraRadera