fredag 17 januari 2020

De Första Japanska Körsbärsblommorna ...

Åkte in till stan idag, där jag hade ett läkarbesök och fick en kortisonspruta i min handled. Nu hoppas jag att den kommer hjälpa till att läka senskide inflammationen. Som det är nu, har jag svårt att göra vissa saker utan att få ondare. Vilket ställer till det på jobbet, trots att jag har jätterara kollegor, som gör det, som inte fungerar för mig. Hemma är det bland annat att klippa tyg, det är inte att tänka på, då får Jakob hjälpa till hahaha. Just nu har en av symaskinen fått tokspelet och syr baklänges på strechsömmen/förstärkt raksöm. Vanlig raksöm, då tuggar den på samma ställe. 
Den är nu inne på service. Lika bra det, då frestas jag inte att klippa/sy. Fast det hindrar ju inte att jag, köper tyger hahaha (Tog ett kort på tygerna men det blev så konstiga färger i lampljuset, visas senare.)

***
Läkarbesöket var i närheten av Kungsträdgården och efter att hört på radion att de Japanska Körsbärsträden blommade var jag så klart tvungen att gå dit.
Nog är det ett märkligt klimat vi har.  Några enstaka blommor fanns utslagna och bredvid stod Juldekorationerna kvar och folk åkte skridskor på isbanan.

 Ser ni den lilla rosa blomman uppe i vänster hörnet på bilden och i bakgrunden en gran med belysning.
Obelisken vid Sergels Torg hade en röd färg.
 Och nere på "plattan" stod älgarna och granarna kvar.

Fortfarande ingen snö och det är +5grader i kväll.

Kram
Yvonné

7 kommentarer:

  1. Ur led är tiden då de japanska körsbärsträden blommar i januari?!?
    Nu får vi hoppas din cortisonspruta hjälper och att symaskinen blir fixad så det blir fart på sömnaden igen. Jag fick en cortisonspruta i ett muskelfäste under mitt "artrosknä" i höstas och den hjälpte faktiskt med omedelbar verkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt att träden har blommor, känns inte bra tycker jag. Kortisonsprutan kommer förståss stilla smärtan, vilket är bra i och för sig men problemet kvarstår och jag bör ta det lugnt. Har en tid inbokad till arbetsterapeuten så får jag se vad hon har att säga, kanske en lång ortos. Sjukgymnasten som tyckte jag skulle göra vissa övnngar, var väl inte så bra men jag gjorde inte övningarna, för det förvärrade det hela. Ibland undrar jag om dessa olika yrkesgrupper kan se utanför sin box och se helheten i stället för att bara göra sin grej.
      Återstår att se, jag gör det som känns rätt hahaha

      Radera
  2. Det var en mycket märklig blandning, naturen blommar och julfigurerna lyser, liksom snön lyser med sin frånvaro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som upp och ner vända världen med detta klimat.

      Radera
  3. Känns verkligen lite konstigt att det blommar redan nu i Januari...och julbelysningen lyser :-) konstig kombo. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så trist med din onda handled. Men viktigt att du tar det lugnt med den. Kortisonsprutor brukar ju dock vara verkningsfulla.
    Trevligt med en tur in till huvudstaden även om det var ett läkarbesök. Och jag, som är i Spanien, tyckte det var jätteroligt att se bilder från Stockholm. Ja, tänk att körsbärsblommorna är på gång. Märkligt med denna gröna vinter.Hoppas snart djuren på "Plattan" kan få gå i ide. Tycker de förtjänat det.
    Önskar dig god bättring.

    SvaraRadera
  5. Oj så tidigt! Hoppas du blir bättre efter sprutan!

    SvaraRadera