tisdag 25 februari 2014

3:e BatteriLaddningen....

Att ladda våra egna batterier, gör vi alla på olika sätt för att må bra. Jag har ett sätt till, att göra det på, och det är att baka!
Blev såå sugen på Kardemummakaka. Det var verkligen länge sedan som jag gjorde en sådan. Kardemummakaka, förknippar jag med när jag var liten och mormor. För visst är det ett gammalt recept?Vanligast är det nog att göra den i en rund form, då blir den ganska hög och kompakt. Men igår valde jag att göra den i en mindre långpanna.
Den blev inte lika kompakt som i en rund form, utan lite luftigare. Pärlsocker och hackad mandel ska det vara ovanpå, där blandade jag även ner lite råsocker och riven cocos! Man behöver ju inte alltid, följa receptet hihi
Jakob var ute i trädgården och jobbade och tog med sig grannen in på en fika. Det blev både påtår och tretår och nybakad kaka.
Gjorde även några
Chokladbullar
jättegoda blev dom med chokladfyllningen mums mums mums
Ett väldigt enkelt recept som finns i den här bakboken som jag nyligen köpt.
Jag kan lägga ut receptet om någon är sugen på Chokladbullar.

Kram
Yvonné


3 kommentarer:

  1. Det är så härligt att baka! Huset luktar så gott och resultatet smakar ljuvligt!

    Fast själv har jag slutat att njuta av såna här godsaker, förstås... men matbröd äter jag!

    Ha det allra bäst!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bakbok du också har:-) Gott såg det ut också:-)) Sen är det bra för hjärnan att göra nåt helt annat. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Synd att det är så många mil mellan oss!
    Kanske tur för då hade baket tagit slut slut!!

    Kram

    SvaraRadera