lördag 19 oktober 2013

Lediga Dagar....

och tiden bara rinner iväg! Ibland kan jag fundera: vart har dagen tagit vägen, egentligen hahaha
Har varit och handlat lite blommor till fönstret, vilket tog ett antal timmar. Måste ju titta och klämma känna på allt som hade kommit in i den stora blomsterbutiken, som jag inte hade besökt sedan tidigt i somras!
Det finns förutom inomhusblommor uteväxter även porslin ljus osv. Då tar det tid med ett besök där hahaha.
Har naturligtvis bakat en del: kanelbullar, pumpa och squashbröd, gjort en ny sorts glass, som jag inte har smakat än, kanske det blir till kvällsfikat?
Hade vänner hemma på middag och då gjordes denna dessert:  Hot Chocolate
God, eftersom jag är en chokladälskare, dock väldigt mäktig. 
Det är lite jordnötskross i botten sedan nutellamousse varvat med marshmallows och salt karamellsås. 
Frosting ovanpå och ett chokladdoppat chips.
Receptet har jag gjort från bloggen Sockerrus.

Satte mig framför datorn och gjorde en beställning på lite pysselgrejer, vilket också tar många timmar när man vill titta och titta igen hahaha.
Idag kom i ett stort paket!
Nu kan jag fortsätta pyssla med att göra lite kort. Datorn spelar lite musik och rätt som det är ringer någon på Skypen och vi pratar bort en stund.
Så med facit i hand, visst får jag dagarna att gå hahaha

Soligt fint väder har det varit, i natt var det frost, dock endast -1gr.
Det blir nog inget mer utesittarväder, lika bra att vi tar in trädgårdsmöblerna för den här säsongen.

Trevlig Helg
Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Nu ser du ut att ha handlat hem en del saker så du klarar dej. Du skulle frågat mej...jag har en del blommor hemma som jag säljer...men dom bruna nyanserna har jag dock inte. Men andra scrapbooking saker:) Man får väl se skapelserna på bloggen ? Desserten där såg mumsig ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går fort när man har gott om den:)
    Vår dotter, som vi träffade i går undrade hur vi skall få tiden att gå på resan?
    Hon är ung och förstår inte hur fort dagarna går när man har tid.
    Efter frukost och morgonbestyr är det ju dags att förbereda lunchen:)!

    Bland det bästa jag hört på temat var Bosse Parnevik:
    Visst är det härligt att vara pensionär.
    Kolla kalender på måndag och se att den är tom, konstatera på fredagen att man inte har hunnit med!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera