söndag 17 mars 2013

Solsken Och Jobb.....

Vet inte riktigt vilken dag i ordningen, som solen skiner och det får den mer än gärna fortsätta med ett tag till. Trots att vi jobbar i köket och på vanliga jobbet, för min del hihihi. Allting känns så mycket lättare när det är ljust ute eller hur?
Vi var och grattade min mor på födelsedagen och hon var pigg och glad, som vanligt, och ett år äldre. Om man nu kan bli ett helt år äldre över en dag?
Nu var inte min bror hemma, vilket var synd. Men det gjorde det något lättare att få ihop en bild på oss tre, utan att någon blundar, gör grimaser osv. Att få med hela våran familjen på bild  (vilken tur att vi bara är fyra) och att vi ska bli bra, är en konst, som Jakob har fått erfara eftersom han är fotografen vid de tillfällena hahaha.
Tycker vi lyckades ganska bra i fredags.

Ja vad har då hänt här hemma, medans jag har jobbat.
Ny vägg har satts upp
Och en nyckel, har försvunnit ner i ett hål! 
Ett hål, som inte alls skulle varit där hahaha. Tur att vi hade en reservnyckel, för den nyckeln kommer att hittas först när väggen rivs, vilket vi inte kommer att göra!!

Innan jag går till jobbet, ska jag fortsätta med lite Pyssel och använda den ny köpta limpistolen. Ja att använda en limpistol var inte det enklaste. Det blev långa långa limtrådar, som var som spunnet socker, tur att det inte var klibbigt, och hamnade lite här och där ha ha ha  Men jag får nog ordning på det också, alla är vi barn i början eller något liknande.
Fortsatt trevlig söndag.
Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Ja visst har vi haft soliga dagar länge nu, men det får gärna fortsätta!

    Nu ska vi ut på promenad!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart, tänk så fort vädret ändrade sig, på två dagar bara, full snöstorm och vinter hahaha
      Kram

      Radera
  2. Meen så fina ni blev alla 3 på bilden. Kul att dom ställde upp dessutom:)))
    Jacob har jobbat på bra....men nyckeln var väl synd. Tur att ni hade en reserv. Annars hade det inte blivit roligt. Ha ha. Måste skratta när du berättar om limpistolen...ser dej riktigt framför mej med en massa trådar som hänger:-D. Lycka till med ditt o Jakobs jobb. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ett bra kort hihihi
      Förstår att du vet vad jag menar med limpistolen, men jag blir bättre, tror jag!!
      Kramiz

      Radera
  3. Hej Jakob, jag blev så glad när du ringde senast. Det är skönt med pensionerer, ibland blir det lite renovering, min pensioner Per har i två dagar målat två tak och tapetserat ett rum, ni är sååååååå duktiga. Jag ser att du har lite större projekt. Lycka till, hälsa Yvonne

    Din gamla skidkompis Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maggan, blir Per sysslolös och får kli i fingrarna, så har vi lite jobb åt honom hahaha
      Kram

      Radera