tisdag 5 mars 2013

Köks Renoveringen....

Vi fick alla våra köks kollin i fredags och sedan dess har jag jobbat varje dag, inte med köket, utan på mitt arbete.
Kan ni förstå vilken lycka det är, att komma hem till ett kök under förvandling?
Från första början var tanken, att jag skulle måla allt (Jakob har målningsförbud pga att han målar lite för mycket överallt!!!) Vilket skulle inneburit att vi hade kunnat börjat måla i morgon, när min 6 dagars ledighet infaller.
Men som det är nu, har vi hittat blivande målaren Oskar. Vilken kille, superduktig. Han går sista terminen i skolan och sedan är han färdig med sin utbildning. Så detta målarjobb ska han dokumentera med ord och bilder på 16 sidor! Det, tycker han är det jobbigaste ha ha inte själva målandet, vilket är tur.
Han kom till oss igår, och när jag kom hem, såg det ut så här:
 Sparmålning, har jag lärt mig att det heter, när man målar en ram runt omkring, för att sedan kunna rolla på färgen på den stora ytan.
                                         Jakob höll på med väggen i badrummet, som gränsar till köket.
Taket
fick sin första målning
Och hela väggen hann bli grundmålad.
Det var så roligt att komma hem idag hihihi Jag var såå nyfiken på hur det skulle se ut.
Jakob, gillar maskiner av olika slag. Inte bara bra-att-ha-maskiner utan det ska vara maskiner, som man verkligen har nytta av eller??!!
Han har köpt sig en Tigersåg, som dessutom var på x-trapris!
Själv kan jag inte mycket om sådan maskiner men när jag ser vad som har hänt här hemma. Förstår jag att han verkligen behövde en Tigersåg.
Nu, händer det grejer.
 Väggen
                                         mellan kök och badrum är nertagen
                                           Med andra ord: Toalett i Köket!!
                           Som tur är, har vi annan toalett att använda ha ha ha
Nu är det min tur att träda in, med skurhinken, så det är rent och fint till i morgon, när dom ska fortsätt.

Kram
Yvonné





5 kommentarer:

  1. Det var väl behändigt att hitta en sådan målare!

    God fortsättning på renoveringen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi/jag är jätteglada för den killen.
      Kram

      Radera
  2. Ha ha Jakob är som Kjell...gillar verktyg. Dom kan komma till pass någon gång. Det är det dom vet:-) Det ser ut att bli jättefint. Luktar säkert gott också av färgen. Vilken tur ni hade som fick målarhjälp. Dom är så noga o duktiga när dom håller på o lära sig. Spännande med toa i köket..ha ha. Det blir spännande att följa omvandlingen:-) Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Nu har du 2 handyman hemma:) Det verkar gå i en rasande fart! Så det är sparrmålat jag har gjort...Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Nu går de verkligen undan, kul med bilderna så får vi se följa er :)
    Kram

    SvaraRadera