lördag 9 mars 2013

HallonGlass Och Ensamma På Bygget....

är vi idag Jakob och jag. Det var Oskars sista dag hos oss, igår. Hela denna vecka har vi vaknat tidigt, nästan före Tuppen känns det som ha ha ha så även idag. Lika bra att dra på sig arbetskläderna och börja måla de små grejerna, som behövde en 2:a strykning. Målning är ju mitt jobb liksom och under tiden jag målade, tittade Jakob på tv, det var skidtävling.

Sedan började Jakob att såga bort en bit av väggen, den röda pilen. 
Vilket resulterade att så gott som hela huset lades i dimma och fint damm!!!!
Snabbt, fick jag igen de dörrarna, som gick att stänga ha ha ha
Jakob är inte mycket för att hänga upp plast osv utan, han kör bara på ha ha ha. 
Jag försöker springa runt med dammsugaren och moppen, under protester från handy-man
Är inte så populärt med en städerska i hasorna ha ha ha.
Nu är det klart med sågandet för stunden.

Vädret är jättefint, soligt, några minusgrader och lite vind. 
Ska passa på att ta en promenad i Vårvädret, för det kan man nog kalla det för nu eller luras vädergudarna mån tro?

Gjorde en HallonGlass nu innan vi går iväg.
Supersmidigt med en glassmaskin men man behöver inte det.
Går lika bra utan men det tar då lite längre tid bara.

Slickade bunken och det var absolut inga ben i den glassen, jättegod.
Ni hinner göra den tills i kväll och mumsa på, när ni tittar på Mello!

Receptet kommer här:
HallonGlass
3 ägg
3 msk florsocker
0,5 dl hallonsylt
3 dl vispgrädde
250 gr hallon.

Vispa ihop ägg och florsocker, tillsätt hallonsylten.
Vispa grädden och blanda ner hallonen.
Blanda sedan ihop alltihopa.
Ner i glassmaskinen  och kör tills den är klar.
Utan maskin, häll i en bunke och sätt in i frysen. 
Efter 2 timmar rör runt i glassmeten. Efter ytterligare 2 timmar rör runt igen. 
Därefter är det bara att äta mums mums

Kram Kram
Yvonné








4 kommentarer:

  1. Men vad du är duktig på att måla:) sedan är du en baddare på att städa o fixa glass. En glassmaskin skulle jag oxå vilja ha. Vi ska oxå se på mello ikväll med goda grannar/vänner till oss. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt en glass-maskin nere i källaren, inte använd på flera år, kanske dags att plocka fram den till sommaren och testa din glass. Jag blir riktigt sugen nu.

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde glass en gång för länge sedan, den blev så fet att barnen ville inte äta den.

    Kanske skall prova din!

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att ha fullt upp också! Skönt att ni inte har så bråttom. Vi fixar i ofs i hela lägenheten, men egentligen är det bara målning, inget byggande. Vi har kommit ganska långt nu, men är inte riktigt klara. Vi har dock skjutit fotograferingen en dag ;)

    SvaraRadera