söndag 22 april 2012

Alltid Projekt.....

på gång!!
Det är nog det vi har, mer eller mindre i alla fall. Fast ibland tycker man att man inget har gjort eller vet inte vad man ska göra!!?? Börjar man sedan fundera, så finns det massor, som egentligen borde göras! Det är kanske då som "latmasken" kommer över en och inget blir gjort!?
Min bror sa till mig en gång, när han tyckte  att "latmasken" hade kommit till just, mig.
Så här sa han: ta ett äpple och rulla det långsamt långsamt nerifrån benen och uppåt, över magen och bröstet, upp vidare över halsen, så ska du se att latmasken hinner krypa in i äpplet och du är befriad från den ha ha ha
Trots att helgens väder har varit riktigt dåligt så har vi gjort en del saker inne. Själv har jag tillbringat timmar, ja det är faktiskt så, timmar framför datorn!!! Jag försöker ordningställa våran semesterfilm från 2010. Vi bilade i Belgien Frankrike och Schweiz. Gissa om det blev film och foton tagna, jösses så mycket det är!!! Själva filmen med stillbilder + rörligt är på plats. Nu har jag lagt till text och halva filmen är klar så långt. Nu ska Schweiziska delen textas och sedan på med musiken. Jo jag vet, det återstår många timmar till innan den är klar ha ha ha men sedan kan vi luta oss tillbaka och njuta, hoppas jag!
Jakob har haft altanprojekt, som vi har funderat på ett tag:
Vi har kvällsol, som lyser in så ettrigt när vi sitter och äter
Tänkte att med dessa stripes så blir det enkelt att fixa till det.
Sedan är det bara att dra dom åt sidan, lätt som en plätt.
Nogger sitter och klurar, kanske man kan leka lite med snörena, som hänger ner där i hörnet!!??

Ja det har vi roat oss med i helgen.

Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Oj så fint det blir på eran altan. Vi har också satt lamellgardiner på vår inglasning. Men det är jobbigt tycker jag. Mäta mäta och åter mäta:)
    Härlig bror du verkar ha. Det där m äpplet har jag aldrig hört förut:) Sköt om dej// Deciree

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om man kan säga att latmasken drabbat er i helgen. Ni har ju varit väldigt flitiga, tycker vi. 3M

    SvaraRadera