onsdag 21 mars 2012

Dagens TrädgårdsOutfit....

började med en tjock fodrad overall ha ha ha
Ja det hade man ju kunnat begripa, mycket kläder, mycket jobb och solsken, då blir det varmt!

Det var bara att gå in och byta om
kläderna är rena, trots att det är massor med målarfärgsfläckar på dem!
Jakob, rensade i rabatten, på alla fyra kröp han runt!!

Fika, ute i solen så här på våren, smakar extra gott

När så alla torra blommor vart bortrensade, fick jag för mig att gräva kanten utmed långa rabatten. Det var mjukt i marken och det gick riktigt lätt att få ner spaden. Har aldrig tyckt om raka rabatter utan det ska vara lite oregelbundet, vilket Jakob inte gillar. Inte för att det är fult, utan det är krångligare när han klipper gräset utmed den svängda kanten hi hi hi 
Medans jag hänger på spaden, så fixar Jakob lunchen
 det blev pannkakor ute i solskenet

en helt underbar dag har vi haft i trädgården, termometern som är i skuggan visade +15gr.
Men efter 6,5 timmes jobbande, tyckte vi det var dags att gå in.
Man ska ju ha något att göra till helgen, när jag åter är ledig ha ha ha


Kram
Yvonné





1 kommentar:

  1. Blir nästan lite avundsjuk på dig.....jag älskar att vara i trädgården.....bara ryggen orkar med. Kanske hinner vi hem och fixa lite innan våren har kommit för lång.

    SvaraRadera