tisdag 20 mars 2012

VårVäder och HLR...

Njaa jag vet inte vad jag egentligen tycker, är det vårväder eller är den kalla vintern fortfarande kvar? Det är klart att snön är borta från marken, men ändå for det flingor i luften igår när jag gick till Lina för att få massage (vilket var helt underbart efter en lång helgs jobbande)  Det lade sig lite lite kvar på jordgubbsbladen och krokusarna hade slagit ihop sina knoppar.


Jag tog en stavpromenad idag på fm. har tänkt att göra det åtminstone var annan dag.
 Innan jag gav mig iväg ut, så laddade jag ner en App i mobilen, som registrerar hur långt o visar en karta vart jag gått osv osv Jag satte i den ena hörluren, så jag ändå kunde lyssna på fåglarna. Helt plötsligt kom det en röst som talade engelska! Gissa om jag blev förvånad, när "hon" talade om att jag hade gått i 5 minuter och hur långt jag hade gått, hur lång tid det tar att gå 1 miles! 
Detta upprepade sig var 5:e minut. Jag behövde inte känna mig ensammen, denna "någon" hade full koll på var jag befann mig ha ha ha
Nu har jag sparat dagens resultat och kan sedan ha det att jämnföra med framöver.

Dagens lunch blev en omelett
och när jag skulle till att äta,
då ser jag ett rådjur, som står och mumsar på något gott, en bit bort på grannens tomt
inte ett dugg rädd av sig, när jag kommer närmare.

Jakob
har varit på
HLR
Hjärt o lungräddning
Det var golfklubben, som hade genomgång av det.
Bra att veta hur man ska bete sig, om det skulle inträffa i ens närhet, .
30 kompressioner och 2 inblåsningar.

Kram
Yvonné





2 kommentarer:

  1. Kommer tulpanerna upp, så kommer rådjuren! I år har jag dock redan "preparerat" bladen och knopparna med både Tabasco och Cayenne-peppar, så förhoppningsvis får dom vara ifred i år :)

    SvaraRadera
  2. Bra då fick jag veta vad HLR betyder! Jag var igår på 2 timmars massage, jag gör det var tredje dag då jag är "hemma" på Filippinerna.. Man mår så gott och jag sover bra efter en massage kur..Kram

    SvaraRadera