torsdag 7 december 2023

Covid ...

 Ja då kan även vi checka av att ha fått Covid. Vi har ändå klarat oss i alla år men nu så var det dags. 
För 2 veckor sedan (torsdag) var tid bokad till att ta sprutorna, influensa och covid vaccinet. Vaknade med lite huvudvärk men inget mer med det, det gick över.  I väntan på sprutorna blev det ett besök i en butik, där jag plötsligt började hosta. Oj då, satte jag i halsen och gick ut från butiken. Därefter till vaccineringen, ett stick i varje arm. Hem och åt lunch. Därefter sa det bara Pang och jag vaknade upp på lördag eftermiddag. Jösses jag hade sovit i två dygn! Under dessa två dygn väckte Jakob mig för mat och dryck. Och som jag frös, hade tre täcken på mig, en temp på 34,9 lite illamående  osv osv. 
På söndag morgon var det Jakobs tur att ha sin Törnrosasömn, den varade bara i ett dygn. Otäckt att se hur han sov sig igenom dygnet. Då var det min tur att väcka honom för att få sig i vätska osv. 
Då tog vi fram Covid testet, som gav utslag på oss båda.

Nu ska man absolut inte inbilla sig att man har sovit sig frisk. Nej nej nej, kvar finns en trötthet som ingen av oss tidigare har varit med om. Lägg till en envis hosta och snuva, snabb puls och ben som beter sig som kokt spagetti. 
Vi har hasat oss runt kvarteret, tack och lov har det inte snöat så mycket. Räcker gott och väl med de 30cm som har kommit. Vi har hjälpts åt med snön, 

Handling har son/sonhustrun fixat och nybakade gula bullar har vi också fått. Kaffe har jag inte varit sugen på och några dagar hade jag ingen smak eller lukt. Men nu är det tillbaka och kaffe smakar okej men jag längtar inte riktigt efter det.

Vi är absolut på bättringsvägen, tack och lov.

Kram Yvonné




6 kommentarer:

  1. Så skönt att se att ni åtminstone var på bättringsvägen igår!
    Undrar ändå om sprutan ihop med viruset ni hade i kroppen gjorde att ni blev så pass sjuka????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog vara så att Coviden tog fart när vi fick vaccinet. Vi är i alla fall på bättringsvägen och det var trevligt igår även om det kändes i kroppen.

      Radera
  2. Än så länge har vi klarat oss bra, men fy så synd om er. Jag har ju haft flera av de kända som Asiaten och Hongkong. Hoppas slippa få Covid. Vet att de andra var väldigt jobbiga, med hög feber och värk i kroppen. Har inte hört om hur det är här nere, men vet några som har varit sjuka och sängliggande i feber och hosta. Kanske har de haft Covid? Skönt att ni har några som skött om er. Krya på er och ha det så bra. 💗 🤶🎅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan du vara glad att ni har sluppit. Detta är väldigt långdraget, inne på 16:e dagen och fortfarande hosta och snuvig. Ena dagen känns lite bättre och nästa som man blivit knockad igen. Men som sagt vi är bättre men det lär nog ta sin tid.

      Radera
  3. Jag har hittills bara haft covid en gång. Jag fick väldigt milda symptom, bara huvudvärk och feber ett par kvällar. Men när jag inte längre kunde smitta och återgick till arbetet så fick jag feberkänsla efter en stunds jobb, och det tog en vecka innan det släppte och kroppen kändes återhämtad.
    Jag har köpt hem d-vitaminer och försöker äta vitaminrik mat, förhoppningsvis ska det hålla mig frisk i vinter.

    Vad bra att ni börjar friskna till och att ni fått hjälp av sonen och hans fru.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det räcker säkert med en gång när det gäller Covid. Det här vill jag ine ha ytterligare en gång till. Det är ju så lurigt att ena dagen känns det lite bättre medans nästa dag känner man sig knäckt igen. Vi dricker juice på apelsiner ingefära varje dag och nu hoppas vi att bli friska snart. Det är så vansinnigt tråkigt att vara sjuk och inte har någon ork.

      Radera