tisdag 1 september 2020

Sollefteå GK Och Stugun Och Klövsjö ...

Sollefteå Golfklubb spelade vi på följande morgon. Det var en fin bana och bra väder hade vi.

Lite kreativitet med att målat fågelhålkarna i olika färger.

När vi var klara med spelet, fortsatte vi på vägarna och gjorde ett stopp vid en kraftstation, Minns inte exakt var förutom att det även fanns en turistinformation i huset bredvid.
Där kunde man gå ner till älven och gå i den gamla flottar rännan, vilket vi gjorde.

Vad man gjorde i dessa torn, vet jag inte, borde ha något med timmer och rännan att göra.
Den halvruttna ekan stod bredvid tornet.
Vi fortsatte på vägen och hamnade i en ort utmed Indalsälven som heter
Stugun.
En rastplats precis vid älven och där övernattade vi.

Allt såg så nygjort ut med bänkar och träramper.

På morgonen gick vi över bron bort till bageriet och köpte lite gosaker till dagens fika.

Alltså, vilken god bulle, skulle kunna åka tillbaka bara för att handla lite till.
Vaniljkrämen var nog den godaste jag ätit.
Det blev en tårtbit som vi skulle dela. När jag skulle fota hade Jakob redan delat den, därav lite kladdigt. Det var en hasselnötsbotten med vaniljkräm och sedan grädde med jordgubbar ovanpå.
Lika god den som vaniljbullen.
Lägg orten Stugun och det Lilla Bageriet på minnet.
Vart åkte vi sen då?
Jo det blev en sväng in och förbi Östersund, innan vi körde upp mot Vemdalen.
Förra gången vi åkte där, var det snöglopp och molnen gick väldigt lågt. Denna gång hade vi tur med vädret och gjorde ett stopp vid Klövsjö backen. På parkeringen fanns det särskilda platser med el för husbilar. Vad det kostade att stå där, glömde vi att fråga. Det var ett nytt hotell som öppnat för bara en månad sedan. Allt doftade nytt när vi klev in och tittade runt. Hotellet var fullbelagt med gäster.

Vi fortsatte bort till
Klövsjö Vemdalen Golfklubb. där vi hade bokat både ställplats och speltid dagen efter.

Yvonné

1. Vilken trevlig Norrlandstur ni gör i år igen. Och roligt att ni kan spela golf här och där. Ha det fortsatt fint!

1. Visst har vi gjort en fin resa norr över, igen. Vi trivs verkligen där uppe och denna resa har vi spelat på 7 olika banor, jätteskojigt.
      Ha det bra ni mä

2. Häftig promenad i den gamla flottarrännan! Det Lilla Bageriet lägger vi gärna i minnesbanken, gott vetebröd är nästan det bästa som finns!

1. Flottarrännan var speciell att gå i, tanken slog mig, tänk om det skulle komma både vatten och stockar, woops!
      Tycker att just vetebröd, säger en hel del om bageriet och visst är bullar gott hihihi

3. Perfekt att kombinera resa, natur och golf. Och bra platser hittar ni. Vemdalen har jag och döttrarna besökt en hel del genom åren, men vintertid och då åkt skidor. Kul att åka skidor och att då umgås med barnbarnen på ett mer aktivt sätt.
    Önskar er en fortsatt fin resa.

1. Det har blivit mycket frisk härlig fjäll natur, även i år och vi trivs verkligen uppöver. Visst är det skönt att vara ute och få röra sig och det blir så mycket enklare i dessa tider. Ja skidor är inte så dumt det heller.
      Tack nu har vi kommit hem.