lördag 16 mars 2019

Min Mor Fyllde 91 År ...

Mor fyllde 91år igår och då jobbade jag. Mor ville inte firas, sa hon, men jag vet att hon gillar presenter och överraskningar. Hade sytt en t-shirt och skickat till henne. Den passade perfekt "som om jag hade köpt i butik" sa hon. Vilket var jättebra.

Min kusin och hennes make kom över till oss idag, vilket min mor inte visste, när hon var på väg till oss. Min kusin hade sagt till mor att hon skulle jobba i helgen hihihi.
När mor klev in genom dörren till denna sång, blev hon överraskad:
en lampa med en högtalare som går via Bluetooth på mobilen, letade fram denna som spelade:
 Ja må hon leva!
Bordet var dukat för fem och hon undrade? Jag drog till med att det var grannarna som också skulle komma in.
Då hoppade min kusin vitamin fram 

Verkligen lyckat, mor blev sååå glad.

                   Det fick bli Toast Skagen till förrätt, som är en av hennes favoriter.                         
Färsk lax i tunna skivor (in i ugn ett par minuter) med pressad potatis, sallad och en supergod citronsås. Även det en av hennes favoriter.  
Den här såsen gick verkligen hem och receptet delades ut till kusin.
 Dessert blev vit chokladpannacotta med bär. (inga foton)
Kaffe tårta (inga bilder där heller) och dessa punch dammsugare som jag gjort. Utseende si så där medans smaken var riktigt god.
 En väldigt fin dag för oss alla.
Tusen Tack fina Kusin för blommor och presenter, att ni kom från Västerås och firade tillsammans med oss.

Kram
Yvonné


11 kommentarer:

  1. Oj vad ung och pigg hon ser ut, din mor! Och maten ser ju supergod ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är pigg för sin ålder och klarar sig själv, härligt.

      Radera
  2. Jag skulle verkligen inte gissa på att din mor fyllde så pass mycket. Hon ser verkligen ung och pigg ut. Och så roligt med överraskning kan tro hon blev glad!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag hälsa henne hihihi
      Kram

      Radera
  3. Vilken fråsch mamma du har. Har du fått de generna får du vara glad!
    Vilken läcker mat ni bjöd på, ser härligt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kan man ju alltid att de generna har kommit till mig med hahaha

      Radera
    2. Jag gillar personer med lite extra krut i. Din mamma är nog en sådan person.

      Radera
  4. Så roligt att det blev ett så lyckat firande av din mor och med verkligt god mat och blommor och presenter. hon ser så pigg ut att jag aldrig kunde ha tänkt mig att hon fyllde 91 år. Förstår att hon blev både glad och överraskad. Tyckte dina dammsugare blev jättebra. Hade aldrig fått till något liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack att du tycker dammsugarna ser bra ut hihihi Och naturligtvis ännu roligare att mor ser så piggelin ut.

      Radera
  5. Kul för din mamma att bli överraskad sådär på sin födelsedag. :) Vilken fantastisk dag med god mat och naturligtvis gofika hemma hos er:) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så tacksam att göra något för och det blev en lyckad dag för oss alla
      Kramizar

      Radera