onsdag 15 februari 2017

Mera Blandning ...

Härom morgonen såg vi några Domherrar som kom flygande för att äta frukost/lunch.
Vi har inte sett några under hela vintern. Dom är kanske påväg söder ut nu, för vi har inte sett till dom efter denna måltid.
Det är vackra fåglar och passar in i vintern, trots att vi ingen snö har på marken.
Fina soliga dagar med ett par minusgrader har vi haft i veckan.
Naturligtvis har vi åkt skidor i Flottsbro. Är vi där när liften öppnar klockan 10, på vardagarna, hinner jag åka ett par timmar innan jobbet kallar.
Kan det bli bättre? Naturligtvis kan det bli det i de stora skidorterna, men nu menar jag i Stockholm.  En sådant fint pistad backe och inga andra åkare Jippiiiii Det är sååå roligt. 
Idag åkte Jakob ner utan mig och då träffade han på några andra "gubbar", som han har varit slalomtränare åt för många herrans år sedan! Ett av dåtidens träningsläger med skidklubben lades i Jakobs hemby nere i Schweiz. Vilket "gubbarna" kom ihåg som väldigt roligt och dom hade tydligen många roliga minnen att berätta om.
Jakob kommer att vara i backen hela dagen idag, gissa om han gillar det hahaha Nu på förmiddagen har han åkt med sina kompisar. Efter lunch åker han och hämtar ett av barnbarnen för att tillbringa resten av eftermiddagen tillsammans med henne i skidbacken. Det blir "morfar-barnbarns-tid" Dom små är duktiga att åka och tar sig orädda ner i backen.
Själv har jag städat och städat, det var dammigt i hela huset! Ett som är säkert är, att det kommer bli det snart igen, redan i kväll kan jag tro när Jakob kommit hem och dragit på sig blåstället hahaha
 Vi håller fortfarande på med badrummet och nu har det spacklats och ska slipas! Visst är det tokigt att göra storstädning mitt i bygget men det går inte att låta bli. Snudd på att man får astma annars, vilket vi inte vill.

Jag håller på att sy, en blus har blivit klar, med eller utan skärp, har inte bestämt mig för vilket det blir. Gillar tygets mönstret, det är olika skor.
Det har blivit  lite andra projekt också. 
Gjorde en ask i hårt papper, som passade till en chokladkartong. Tyckte det var roligare att lämna över den så, när vi gick bort på kalas.
 Några små pärlor sattes fast utmed kanten på "locket".
 Papperet är dubbelsidigt och här syns insidan på "locket"

Solen lyser fortfarande, det ska bli skönt att gå till jobbet. Då blir man lite piggare och orkar med kvällen. Om inte annat får jag rosor på kinderna hihihi

Kram
Yvonné


2 kommentarer:

  1. På tal om blandning, vi kör med Mollbergs!
    Har svårt med det Spanska kaffet och handlar Svenskt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul när man ser domherrarna. Dom är så vackra. Blusen blev jättefin o läcker med skor😄. Fin ask du gjort👍🏻Kramizar

    SvaraRadera