söndag 8 juni 2014

Mycket Blommor.....

Det har varit en helg när jag har varit ledig, från jobbet alltså. Och då har arbetet i trädgården tagit vid hahaha
Underbara dagar med mycket sol och skön temperatur för att jobba ute.
Häcken och gräset har klippts. Rensat bland buskar och i rabatterna.
Mitt i allt, fick jag för mig att cykla till 

Jag ville titta på fina blommor och det fanns mycket av det hos Anneli och Lasse, det är så ägarna heter.
Det är länge sedan vi var där och vi drogs liksom direkt in mot deras fina cafe, som vi inte har sett tidigare.
Jakob slog sig ner direkt med en kaffe och god bulle.
Lika bra var det, för då kunde jag strosa runt själv och njuta av det vackra.





Man kan även sitta ute och fika
Vackra dörrar
Nybakade bullar kakor tårtor, står framdukat på bänken.
Svårt att motstå eller hur?
Jag tog en bit av jordgubbstarten hihihi
Ja det var mycket fint att titta på.
En kasse med lite olika blommor tomater persilja följde med oss hem.
Vi har en fantastiskt vacker doftande vitblommande rosenbuske.
Tog in några kvistar och satte i vaser som placerades lite här och där.


Kram
Yvonné




4 kommentarer:

  1. Härlig tid nu med all prakt i naturen!
    Norrby har vi cyklat till några gånger!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert det fanns där,även bullar o bakelser,mums!
    Vädret har idag vart Sommar o Sol,underbart!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad blommor, helt fantastiskt. Kram

    SvaraRadera
  4. Det såg fint ut där..jag skulle nog fikat också:-)) Kram

    SvaraRadera