lördag 7 december 2013

Julbord I Slottsmiljö.....

Tidigare i veckan bjöd jobbet på Julbord.
Tyresö Slott
var vackert upplyst med en stor gran och flera mindre granar på gården.
Nu är inte jag så särskilt förtjust i varken smörgåsbord eller julbord.
Men säg vem som kan motstå detta vackra julbord, inte kunde jag det i alla fall.
Miljön var så fin och allt kändes verkligen fräscht.
Det här stora rummet där maten var uppdukad, var ganska svalt. Vilket var bra med tanken på maten.
Inga stora fat med mängder av mat utan personalen bytte snabbt ut faten vart efter som. 
Här har jag samlat ihop lite gott att äta.
Fårfiol med cumberlandsås, Rådjursadel med lingonchutney,
Skinka som var rullad i kanel, med äppelchutney,
Julskinka med grovkornig, whisky och pepparotssenap.
Dessa rätter blev nog mina absoluta favoriter.
En liten bit lax med ett ägg kom också med på tallriken.
Det var såååå gott, kan tänka mig att gå tillbaka och äta lite till hihihi.
Dessertbordet hade mycket gott och allt fick inte plats på bild!
Mums
Det kallar jag ett fint Julbord i vacker miljö och trevlig personal.

Kram
Yvonné




































7 kommentarer:

  1. Åhh va fint, ja då är det kul och äta och umgås!
    vilket härligt hår du har!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen fint på alla sätt. Tack för komplimangen den värmer.
      Kram

      Radera
  2. Va härligt med julbord i slottsmiljö. Ni hade säkert trevligt:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången som jag var där och åt, vilket var jätte fint och trevligt.
      Kram

      Radera
  3. Julbord i fin miljö, härligt!

    I år blir det lite annorlunda för oss!
    Något ska vi nog få till!

    Kram från solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att ni kanske inte får det likadant som tidigare år. Ni får säkert till det, som du skrev.
      Just nu faller det lite snöflingor och - 4 grader!
      Kram

      Radera
  4. Otroligt mycket mysigare miljö på ert julbord, än på IKEA där vi åt igår ;) Fast väldigt gott :D
    Kram

    SvaraRadera