onsdag 4 juli 2012

Mina Vackra Hjärtan....

 i trädgården, som dallrar så fint i vinden. Så sköra och spröda men ändå håller dom sig kvar på den tunna tunna grenen, i ur och skur och stark sol. För att så småning om vissna och komma tillbaka nästa år och glädja oss igen.
Är det så livet kan liknas, skört och sprött och man håller det kvar så länge man kan. Skillnaden är att vi inte har den möjligheten att komma tillbaka, när vi väl har "vissnat".  Men fram tills dess, har vi alla säkert, något, att se fram emot.


Det var mina TrädgårdsHjärtan, som jag delar med mig av till er andra.

Pionerna
är såå fantastiskt vackra just nu.
Lite morgondagg var det kvar på dom, när jag var ute och fotade i morse


Den självsådda
Fingerborgsblomman
 väldigt hög och majestätisk.
Den har blivit högre än mina 168cm!

En gång i tiden planterade vi en nyponhäck. Jag ville så gärna göra egen nyponsoppa.
Inte blev det några nypon, knappt att den blommade. Efter ett par år, tog vi bort den och satte ner skotten på ett ställe, som var lite trist. Och vad hände, jo, där började den trivas och nu blommar dom för fullt och ger nypon!!
Kanske jag ska göra nyponsoppa i år?
Jackmanii
lyser upp fint mot den vita husväggen
Jordgubbarna
är på gång nu.
Det går inte att jämföra egna med "köpegubbar"
Dom egna smakar absolut bäst!!!
Men det gäller att man är snabbare än skatungarna ha ha ha
i annat fall blir det "köpegubbar"

Kanske det var någon mer än jag, som var uppe i natt och tittade på
"Gubben i Månen"
Genom "honom" kan man skicka hälsningar över hela världen, har jag blivit lärd!!!
Månen när den är som mest magisk och med lite moln runt sig.
Det är lite trollskt och kusligt samtidigt så vackert.

Nu ska jag ut i trädgården och göra lite nytta, rensa bort ogräs!!

Är "Gubben i Månen" framme i natt igen, så skickar jag en hälsning genom honom till er alla.
 Kram
Yvonné

3 kommentarer:

  1. En sak är då säkert...det är att du har verkligen gröna fingrar:) ett bildbevis på det:) oj så vackra blommor. Löjtnantshjärtan är min favorit. Helst i rosa som din då förståss:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dessan, men just nu är fingrarna mer smustbruna efter allt påtande i jorden ha ha ha
      Kram

      Radera
  2. hej Yvonne! Jag har tittat på månen....tag foto men det blev inte så lyckad.Hjärtblomma tyckte så mycket om...Ha det så bra.Kram.Gina

    SvaraRadera