tisdag 25 oktober 2011

Dagen Efter....

Jakob´s Operation
Redan igår em kom sjukgymnasten och såg till att han tog sig upp och fick gå med hjälp av ett gåbord.
Idag blev han väckt kl 6 för provtagning osv Sedan var det dags för frukost och den serverades ute i matsalen. Bara att greppa kryckorna och gå ut dit! Att sedan balansera med en tallrik fil i den handen som är på operations sidan och kryckan i den handen som är på friska sidan, tycker jag är jekligt bra gjort. Men då började det tydligen snurra i huvudet och tjejerna ville dra dit sängen, men det tyckte Jakob var onödigt, för det brukar ju gå över!! Vilket det också gjorde. Att gå tillbaka till rummet gick också bra.
Nu på em ska sjukgymnasten komma tillbaka och dom ska öva att gå i trappan.

Jakob har gjort en operation och är "pigg som en mört"
Själv ligger jag i sängen med en ordentlig förkylning och kvider. Har ingen ork alls mer än att jag varit upp o lagat lunch o hämtade in posten!
Har alltid tyckt att det där med mobilt bredband hemma, har varit lite överkurs när vi har en stationär dator. Men för första gången tycker jag att det är bra, ja bra o bra, tolkningsfråga förståss. Är man sjuk så är man och faktum är att jag egentligen inte orkar hålla på att skriva heller. Men ville bara uppdatera Jakobs hälsotillstånd till dom ev läsare hi hi hi

Kram från "SnorLisa"  ( min pappa kallade mig för Lisa när jag var liten)

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för titten på min sida, kul att få en blogg till att följa. Vi kan ingen Italienska heller men engelskan går bra här, värre blir det i Spanien för där är det mest spanska och det kan vi ju inte ett dugg bättre, men teckenspråk funkar ibland :)Ktya på dig vi har klarat oss bra än så länge, men man vet aldrig.

    SvaraRadera